سانفرانسیسکو؛ مقر گوگل برای استارت‌آپ‌ها

آی‌تی ایران: شرکت گوگل دفتر ویژه‌ای را در سانفرانسیسکو به برنامه‌ای در سطح بین‌المللی برای استارت‌آپ‌های مختلف اختصاص خواهد داد. به گزارش وب‌سایت Fortune، این دفتر جدید میزبان استارت‌آپ‌هایی خواهد بود که در طرح Launchpad Accelerator گوگل حضور دارند. این برنامه به‌طور ویژه برای کمک به شرکت‌های نوپایی راه‌اندازی شده که در مناطق خاص جغرافیایی قرار دارند. در این مناطق، سرمایه‌های مالی یا منابع توسعه کسب‌وکار به‌صورت کافی برای استارت‌آپ‌ها وجود ندارد.

دفتر جدید گوگل با مساحت ۱۴ هزار فوت‌مربع که از سپتامبر آینده افتتاح خواهد شد در نزدیکی مقر اصلی گوگل در سانفرانسیسکو قرار دارد. این دفتر در برگزاری ملاقات‌ها، گفت‌وگوهای فنی و دیگر رویدادها میزبان صاحبان استارت‌آپ‌ها و توسعه‌دهندگان خواهد بود. در حال حاضر استارت‌آپ‌هایی از سائوپائولو، بنگلور، جاکارتا و مکزیکوسیتی در این برنامه حمایتی شرکت دارند اما گوگل اعلام کرده راهکارهایی برای گسترش این برنامه به مناطق دیگر دارد. با این وجود، گوگل هنوز جزئیاتی درخصوص اینکه کدام‌یک از استارت‌آپ‌های بین‌المللی به این دفاتر جدید دسترسی خواهند داشت، منتشر نکرده است.

به‌طور معمول، متخصصان استارت‌آ‌پ‌ها پس از گذشت دو هفته از حضور در دفتر گوگل، به کشور خود باز می‌گردند، اما سخنگوی گوگل اعلام کرده این مدت ‌زمان بر اساس نیازهای هر استارت‌آپ، متفاوت است. استارت‌آپ‌های حاضر در برنامه Launchpad Accelerator از کارکنان شرکت گوگل مشاوره‌های فنی دریافت خواهند کرد و در کمپ‌های آموزشی دو‌هفته‌ای در مقر این شرکت نیز حضور خواهند یافت. علاوه بر کمک مالی، امکان استفاده از سرویس‌های محاسبات ابری گوگل با تخفیف ویژه برای آنها فراهم است. بدنیست بدانید مایکروسافت و آمازون نیز پیش از این دفاتر مشابهی را برای ارتباط با توسعه‌دهندگان محلی در سانفرانسیسکو افتتاح کرده بودند. این دفاتر علاوه بر میزبانی جلسات ویژه برای جذب مشتاقان برنامه‌نویسی، برپایی دوره‌های آموزشی و سایر رویدادهای مرتبط با استارت‌‌آپ‌ها را امکان‌پذیر ساخته‌اند. در این رویدادها علاوه بر معرفی سرویس‌های ابری، استارت‌آپ‌هایی که چشم‌انداز روشنی در پیش رو دارند سرمایه‌گذاری خوبی روی آنها انجام می‌شود.