خبرگزاری مهر: نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال با ۶۰ چالش مورد نیاز جامعه در سه محور «کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان»، «سبک زندگی» و«فرهنگ و جامعه» برگزار شد. امیر حسین اسدی، دبیر نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال ایران گفت: در کشور ما سرویس‌های الکترونیک وجود دارد، اما ضعف عمده این سرویس‌ها این است که سناریو ندارند، مخاطب شناسی نشده و الگوریتم مناسب را دارا نیستند. وی بیان کرد: در چرخه تولید بازی‌های رایانه‌ای یا وب‌سایت فصل اول سناریونویسی است، فاز بعدی محتوا محسوب می‌شود و در آخر وارد مرحله تولید می‌شود. اسدی ادامه داد: اما در کشور ما این روند به خوبی صورت نمی‌گیرد، به‌طوری که ابتدا یک بازی رایانه‌ای تولید می‌شود، بعد از آن تازه به بحث سناریو می‌پردازند. وی توضیح داد: طبق بررسی‌های ما دو کشور تایلند و آمریکا در این حوزه یک شبه ماراتن برگزار کرده‌اند. در کشور نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال را ما برگزار کردیم.