موتورولا، سامسونگ را به کپی‏ صفحه‏نمایش همیشه روشن متهم می‏کند!

فارنت: یکی از ویژگی‏های کلیدی گلکسی اس ۷ و همچنین گلکسی نوت ۷ صفحه‏نمایش همیشه روشن آنها است. موتورولا اخیرا در صفحه توییتر خود سامسونگ را به کپی‏کاری و دزدیدن ایده در این زمینه متهم کرده است!

امروزه رقابت در دنیای گوشی‏های هوشمند شدیدتر از هر زمان دیگری است و ایده گرفتن شرکت‌ها از یکدیگر نیز در نهایت به نفع مصرف‏کنندگان تمام خواهد شد. با این وجود مسلما هیچ شرکتی دوست ندارد ایده‏هایش به رایگان در گوشی‏های سایر برندها به‏کار گرفته شود. گوشی‏های موتورولا از زمان Moto X به قابلیتی برای نمایش ساعت و تاریخ و اعلان‏ها روی صفحه خاموش گوشی مجهز بودند و حالا قابلیتی مشابه را در گلکسی اس۷ و نوت ۷ شاهد هستیم. به همین دلیل موتورولا در اکانت توییتر خود این‌گونه نوشته است: در کدام کهکشان دزدیدن ویژگی‏های جذاب گوشی‏های رقیب اشکالی ندارد؟

البته شایان ذکر است که صفحه‏نمایش همیشه روشن گلکسی اس۷ تفاوت‏های زیادی با موتو ایکس دارد. به‏طور مثال در واقع در گوشی‏های موتورولا صفحه‏نمایش همیشه روشن نیست و تنها هنگام حرکت دست در بالای صفحه یا حرکت دادن گوشی صفحه‏نمایش روشن خواهد شد. ضمنا چنین قابلیت‏هایی را گوشی‏های هوشمند نوکیا با سیستم‏عامل MeeGo مثل N۹ نیز پیش از موتورولا داشتند. اما آیا موتورولا می‏تواند در این زمینه از سامسونگ شکایت کند؟ احتمالا خیر! اگر به خاطر داشته باشید سامسونگ ماه‏ها پیش از عرضه گلکسی اس۷ پتنت ویژگی صفحه‏نمایش همیشه روشن را به نام خود ثبت کرد و به این ترتیب حداقل این ویژگی در شکل فعلی خود ناقض حقوق هیچ شرکتی نیست. همان‏طور که گفتیم حتی اگر شرکت‌ها به کپی‏کردن ویژگی‏های گوشی‏های رقیب روبیاورند در نهایت این امر به نفع مصرف‏کننده خواهد بود، چراکه می‏توانید بهترین ویژگی‏ها را در هر گوشی مورد علاقه‏تان پیدا کنید.