ایسنا: در جهانی که همه چیز تحت سیطره صفحه کلیدهای رایانه است، دانشمندان رایانه کالج دانشگاهی لندن یک نرم‌افزار طراحی کرده‌اند که می‌تواند دستخط افراد را بررسی کرده و دقیقا از آن تقلید کند. به نقل از فیزورگ، دستخط یک مهارت شخصی است و برای هرکس منحصربه‌فرد است و تاکنون نسخه‌برداری از شیوه‌های مختلف نوشتن افراد ناممکن بوده است.

سیستم جدید محققان با نام «متن من با دستخط تو»، یک الگوریتم خاص است که می‌تواند متون نوشته شده روی کاغذ را اسکن کرده و آن را حتی با کلمات دیگر بازسازی کند.این الگوریتم با حروف هیروگلیفی ساخته شده که هر نماد آن نشانگر یک عنصر نوشتاری در دستخط هر فرد است. اگرچه نوشتار هر فردی از اختلافات جزئی با سایرین برخوردار است، اما هر نویسنده دارای یک سبک قابل تشخیص بوده که در نماد هیروگلیفی و فواصل آنها آشکار می‌شود. نرم‌افزار جدید آنچه را که در سبک هر فرد ثابت است، یاد گرفته و آن را تقلید می‌کند.

این برنامه برای ایجاد دستخط افراد، انتخاب حروف خاص توسط نویسنده، بافت و رنگ خط خودکار، اتصالات بین حروف و فواصل عمودی و افقی را بررسی کرده و بازسازی می‌کند.این سیستم به اندازه‌ای منعطف است که تنها با کمی تلاش می‌توان با آن از اسناد تاریخی نمونه‌برداری کرد. تاکنون دانشمندان توانسته‌اند دستخط افراد مشهوری مانند آبراهام لینکلن، فریدا کالو و آرتور کانن دویل را تقلید کنند. آنها حتی با دستخط دویل از زبان شرلوک هولمز خطاب به دکتر واتسون نوشتند: «بسیار ساده است، واتسون عزیز من!»