دنیای اقتصاد: مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از جایزه یک میلیارد ریالی لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران خبر داد و گفت: نمایندگان ایران در این لیگ برای شرکت در مسابقات جهانی بازی‌های رایانه‌ای پاریس از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعزام خواهند شد.

حسن کریمی قدوسی در نشست خبری «لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران» که با حضور مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و رئیس لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران برگزار شد، گفت: بنیاد به‌عنوان متولی صنعت بازی در کشور، امسال قصد دارد از لیگ بازی‌های رایانه‌ای حمایت جدی کند.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه توجه به گیمرهای ایرانی در سال‌های گذشته مغفول مانده بود، افزود: از آنجایی که بنیاد به‌عنوان یک نهاد زیرساخت‌ساز ایفای نقش می‌کند تا ایرادات و ضعف‌های صنعت را برطرف کند، طی سال‌های گذشته توجه کمتری به جامعه گیمرهای حرفه‌ای شده است که امسال قصد داریم به این قشر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مورد ویژگی خاص این لیگ گفت: نفرات برتر این لیگ به مسابقات جهانی فرانسه، به‌عنوان نماینده ایران اعزام خواهند شد که اهمیت لیگ را دوچندان می‌کند. البته این نخستین بار نیست که این اتفاق می‌افتد و برای مثال دو سال گذشته نماینده ایران در مسابقات جهانی موفق به کسب مقام نخست و افتخارآفرینی برای کشورمان شد که قصد داریم این افتخارآفرینی‌ها دنباله‌دار باشد.