فارس: یافتن لپ‌تاپ مناسب با قیمتی کمتر از ۷۰۰ دلار برای ارسال ایمیل، مشاهده ویدئو، نگارش فایل‌های متنی و غیره برای همه ساده نیست بنابراین در اینجا تعدادی لپ‌تاپ نه‌چندان گران‌قیمت را معرفی می‌کنیم که برای پیشبرد امور متعارف قابل استفاده هستند.

اولین لپ‌تاپ در این مجموعه که ارزان‌قیمت‌ترین آنها نیز هست، Asus Transformer Book TP۲۰۰SADH۰۴T نام دارد، که مجهز به سیستم‌عامل ویندوز بوده و تنها ۳۵۰ دلار قیمت دارد. عمر خوب باتری و نمایشگر خوب از جمله مزایای این لپ‌تاپ است. در این لپ‌تاپ از پردازنده Celeron اینتل، چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. بنابراین لپ‌تاپ یاد شده برای ذخیره کردن فایل‌های حجیم و اجرای بازی‌های سنگین مناسب نیست و اگر بخواهید برنامه‌های متعددی را روی آن اجرا کنید دچار مشکل خواهید شد. اما این لپ‌تاپ بسته به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید انتخاب مناسبی است. این لپ‌تاپ انتخابی مناسب برای وبگردی است، زیرا از نمایشگر لمسی ۶/ ۱۱ اینچی با دقت ۱۳۶۶ در ۷۶۸ بهره می‌گیرد. دقت رنگ و قدرت تفکیک لپ‌تاپ یاد شده کاملا مناسب است و باتری آن با ۱۳ ساعت عمر برای استفاده در طول روز کامل مناسب است.

دومین گزینه پیشنهادی در این بخش Dell Chromebook ۱۱ است که با قیمت صرفا ۲۵۰ دلار برای وبگردی و آنلاین بودن مناسب است. البته این لپ‌تاپ مجهز به سیستم‌عامل کروم است بنابراین استفاده از برنامه‌های آن مستلزم بهره‌گیری از حساب کاربری گوگل است. Dell Chromebook ۱۱ هم دارای پردازنده Celeron شرکت اینتل و ۲ گیگابایت رم است. اگر کاربر تنها به دنبال آنلاین شدن در فضای مجازی باشد این محصول گزینه مناسبی است. البته در صورت بازکردن زبانه‌های متعدد در مرورگر ممکن است سرعت سیستم کاهش یابد. عمر باتری ۱۴ ساعته این لپ‌تاپ هم از جمله مزایای آن است. نمایشگر این لپ‌تاپ از نوع ۱۱ اینچی و دارای دقت ۱۳۶۶ در ۷۶۸ بوده و البته وضوح تصویر فوق‌العاده‌ای ندارد. وزن این لپ‌تاپ هم مناسب و حدود ۲/ ۱ کیلوگرم است.

HP Spectre x۲ - ۱۲-a۰۰۱dx گزینه سوم اقتصادی معرفی شده است. این لپ‌تاپ ۶۰۰دلاری مجهز به ویندوز ۱۰ است و به اندازه کافی سبک و کوچک است که بتوان آن را به راحتی به نقاط مختلف برد. ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مزیت مهم این لپ‌تاپ ۱۲ اینچی است. پردازنده Core m۳ اینتل، برای وبگردی و اجرای برنامه‌های مرتبط و نه بازی‌های سنگین مناسب است. دقت نمایشگر لمسی این لپ‌تاپ ۱۹۲۰×۱۲۸۰ است که برای مشاهده ویدئوهای باکیفیت مناسب است.