تلویزیون باریک با امکان پخش تصویر روی شیشه

دنیای اقتصاد: شرکت ال‌جی در سال‌های اخیر با تولید و عرضه تلویزیون‌های OLED توانسته است سهم قابل توجهی از فروش بازار جهانی تلویزیون را به خود اختصاص بدهد. با این اوصاف این شرکت سعی دارد با ارائه قابلیت‌ها و امکانات مختلف در تلویزیون‌‌های جدیدش، جایگاه خود را در بازار تلویزیون حفظ کند. معرفی تلویزیون جدید OLED G۶ نتیجه همین تلاش‌هاست. این تلویزیون جدید که هفته گذشته در دفتر مرکزی شرکت گلدیران رونمایی و معرفی شد، از سری تلویزیون‌های OLED ۴K ال‌جی است که توانسته جایزه بهترین نوآوری را از نمایشگاه CES ۲۰۱۶ کسب کند. این تلویزیون ساختاری فوق پیشرفته دارد که کیفیت تصویرش را با استفاده از تکنولوژی HDR سوپر بهبود داده است. این تکنولوژی محدودیت‌های موجود در سیگنال‌های ویدئویی قدیمی را کنار زده و اطلاعاتی درباره میزان روشنایی و رنگ را فراهم می‌کند. نمایشگرهای مبتنی بر این تکنولوژی امکان خواندن این اطلاعات را داشته و در نتیجه تصاویر باکیفیت‌تری را نمایش می‌دهند. تکنولوژی HDR سوپر، امکان نمایش رنگ مشکی مطلق و درخشندگی بیشتر را فراهم می‌آورد که می‌تواند تجربه متفاوتی برای بینندگان باشد.

تلویزیون G۶ از بلندگوی خطی و با کیفیت Harman Kardon بهره می‌برد که با طراحی جالبش قابلیت جابه‌جایی داشته و می‌توان به‌عنوان یک پایه برای تلویزیون مورد استفاده قرار بگیرد. این در حالی است که با چرخش این پایه به پشت تلویزیون، می‌توان تلویزیون را به دیوار هم نصب کرد. طراحی این تلویزیون بسیار باریک‌تر از تلویزیون‌های باریک عرضه شده تا حالا است، تا جایی که عنوان اولین تلویزیون با قابلیت پخش تصویر روی شیشه را دریافت کرده است. ضخامت پنل نمایشگر این تلویزیون تنها ۵۷/ ۲ میلی‌متر است که با یک شیشه محافظ باریک پوشانده شده است تا در مجموع ضخامت بدنه آن به اندازه چهار کارت اعتباری به هم چسبیده برسد. طراحی مدرن این تلویزیون این امکان را به ببیندگانش می‌دهد تا تصاویر آن را از هر زاویه بتوانند ببینند. در کنار همه این قابلیت‌ها، این تلویزیون از تکنولوژی DVB-T۲ بهره می‌برد که در انحصار تلویزیون‌های ال‌جی است. این تکنولوژی امکان افزایش ظرفیت مالتی پلکس تلویزیون دیجیتال زمینی را تا ۳۰ درصد آنتن‌های تلویزیونی موجود دارد. به این ترتیب تلویزیون‌های مبتنی بر این تکنولوژی امکان نمایش تصاویر با کیفیت HDR را دارند. در حالی که سازمان صدا و سیما در حال تغییر تکنولوژی پخش برنامه‌های تلویزیونی به ساختار DVB-T۲ است، این قابلیت در تلویزیون‌های ال‌جی می‌تواند در آینده ارزش بیشتری هم داشته باشد.

تلویزیون جدید G۶ که در دسته محصولات لوکس عرضه شده توسط شرکت ال‌جی قرار می‌گیرد، قرار است به زودی در بازار ایران عرضه شود. هرچند هنوز قیمت عرضه آن مشخص و به صورت رسمی اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود این تلویزیون با قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان روانه بازار شود. ال‌جی همچنین در کنار تلویزیون جدیدش، در این مراسم از یک سیستم صوتی جدید هم رونمایی کرد. محصول صوتی جدید با مدل ARX۸ با دو ساب‌ووفر قدرتمند و پخش صدا با کیفیت ۱۶۰۰ وات می‌تواند مورد توجه علاقه‌مندان موسیقی قرار بگیرد. این دستگاه دارای امکان بلوتوث است و به وسیله آن سه کاربر می‌توانند با دستگاه‌های مختلف به این سیستم متصل شده و از این طریق موسیقی مورد علاقه‌شان را با کیفیت بهتر پخش کنند. این سیستم همچنین مجهز به سه پورت ورودی HDMI است تا به این ترتیب کاربران بتوانند همزمان کنسول بازی، تلویزیون و گیرنده دیجیتالی خود را به آن متصل کنند.