شیائومی هم هدست واقعیت مجازی ساخت

فارنت: شیائومی کمر به رقابت با سلاطین بزرگ فناوری بسته و سعی دارد در هر زمینه‏ای حضور خود را اعلام کند، به همین منظور شاهد معرفی هدست واقعیت مجازی VR Toy Edition از جانب شیائومی هستیم. پیش از این گفته می‏شد که شیائومی قصد دارد هدست واقعیت مجازی تمام عیاری را برای رقابت با هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ روانه بازار کند؛ اما این هدستی که امروز از جانب شیائومی معرفی شد رقیبی در قد و قواره‏های هدست واقعیت مجازی گوگل‏ کارد‏بورد است. ناگفته نماند که هدست واقعیت مجازی VR Toy Edition، بهینه‏سازی‏هایی را نسبت به هدست ارزان‌قیمت کارد‏بورد گوگل شاهد است. اولین تفاوت را می‏توان جنس هدست VR Toy Edition ذکر کرد. هدست واقعیت مجازی شیائومی از الیاف کشدار اسپَندِکس (این الیاف بیشتر در ساخت تجهیزات شنا به‌کار می‏رود) ساخته شده است، این امر باعث می‏شود هدست واقعیت مجازی شیائومی دوام بیشتری داشته باشد.

قسمتی نیز برای نگهداری و تنظیم قرار گرفتن گوشی همراه هوشمند در این هدست تعبیه شده است. این امر باعث شده تا کاربر در حین قرار دادن و تنظیم گوشی در هدست مجازی شیائومی با مشکلاتی که هدست گوگل‏ کارد‏بورد دارد، برخورد نکند. هدست واقعیت مجازی VR Toy Edition با تمامی گوشی‏های هوشمندی که صفحه‏نمایشی ۷/ ۴ تا ۷/ ۵ اینچ دارد، سازگار است. به این ترتیب می‏توان گفت تقریبا تمامی گوشی‏های همراه هوشمند موجود در بازار را می‏توان برای استفاده با هدست واقعیت مجازی شیائومی به خدمت گرفت. گوشی هوشمند نیز در قسمتی که با زیپ باز و بسته می‏شود جای می‏گیرد که این امر هم نسبت به نحوه قرار گرفتن گوشی هوشمند در گوگل‏ کارد‏بورد برتری دارد. برتری‏های هدست واقعیت مجازی VR Toy Edition شیائومی تنها به این موارد ختم نمی‏شود. جالب است بدانید شیائومی برای این هدست واقعیت مجازی خود خوش‏ سلیقگی به خرج داده و رنگ‏بندی‏های شاد و جذابی را در این محصول شاهد هستیم.

شیائومی برای این محصول خود سنگ تمام گذاشته است و به همراه این هدست واقعیت مجازی، اپلیکیشنی نیز منتشر شده که کاربر را قادر می‏سازد به محتوای واقعیت مجازی عرضه شده از جانب شبکه‏های بزرگ چینی نظیر Youku، iQiyi و VR hotcasts دسترسی داشته باشد. به این ترتیب کاربر قادر است محتوای واقعیت مجازی را با حرکت دادن سر خود جست‌وجو کند و پس از انتخاب محتوای دلخواه نیز دکمه‏ای را که در بالای هدست VR Toy Edition قرار گرفته برای اجرا کردن محتوا بفشارد. شیائومی به غیر از معرفی مشخصات و ظاهر این هدست واقعیت مجازی جدید، اشاره‏ای به قیمت و زمان عرضه آن نکرده است.