آی‏تی‏ایران: سامسونگ هفته گذشته از پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. سامسونگ کار سری نوت خود را از ۵ سال پیش با نوت ۱ آغاز کرد و سری نوت قطعا محبوب‏ترین دسته‏بندی برای یادداشت‏برداری در دنیا است. هفته گذشته نیز سامسونگ از جدیدترین گوشی سری نوت یعنی نوت ۷ رونمایی کرد. در ادامه قصد داریم کمی نوت ۷ را معرفی کنیم و آن را با پرچمدار قبلی این دسته بندی یعنی نوت ۵ مقایسه کنیم.

در ابتدا باید بگوییم گلکسی نوت ۷ از پورت یو‏اس‏بی نوع C استفاده می‏کند. تغییر دیگر جابه‏جا شدن محل میکروفن است که به کنار درگاه یو‏اس‏بی آمده است. هر دو دستگاه بسیار به یکدیگر شبیه هستند. تقریبا هردو دارای ابعاد مشابه هستند، با صفحه نمایشی هم اندازه و ۷/ ۵ اینچی که کیفیت Quad HD دارند. صفحه نمایش هر دو دستگاه به لطف Super Amoled کیفیت بی‏نظیری دارد. سامسونگ گلکسی نوت ۷ ویژگی جالبی به نام صفحه نمایش همیشه روشن دارد. این قابلیت باعث می‏شود صفحه نمایش شما با روشن نگه‏داشتن تعداد محدودی پیکسل اطلاعات اولیه را همیشه در اختیار شما قرار دهد. با این ویژگی شما همیشه ساعت، تقویم یا پیامک‏هایتان را می‏توانید ببینید. همان‌طور که می‏دانید گلکسی نوت ۵ باتری ۳هزاری میلی‏آمپری داشت که مدت زمان خوبی می‏توانست گوشی را روشن نگه‏ دارد اما حالا همه‏چیز بهتر شده، گلکسی نوت ۷ از یک باتری قدرتمند ۳۵۰۰ میلی‏آمپری استفاده می‏کند و در کنار آن می‏توانید این باتری قوی را خیلی سریع و بدون کابل شارژ کنید.

اگر به خاطر داشته باشید، گلکسی نوت۵ حافظه‏های متفاوتی داشت، اما نمی‏توانستید به آن کارت حافظه اضافه کنید. حالا سامسونگ استراتژی خود را تغییر داده است. در گلکسی نوت ۷ شما فقط می‏توانید این گوشی را با حافظه ۶۴ گیگابایتی بخرید. درصورت نیاز به حافظه بیشتر هم این گوشی از کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت هم پشتیبانی می‏کند. تفاوت بعدی میان این دو دستگاه قدرتمند قلم آنها است. در نوت ۷ قلم این دستگاه هم ضدآب و گردوغبار است. یعنی شما می‏توانید زیر آب هم یادداشت بردارید! اندازه این قلم به نسبت نوت ۵ کمی کوتاه‌تر شده است و البته حساسیت قلم نسبت به مدل قبلی بهبودهای بسیاری داشته و دقیق‏تر کار می‏کند. موضوع دیگر امنیت است، گلکسی نوت ۵ با اثر انگشت امنیت شما را تامین می‏کرد و اجازه نمی‏داد کسی از گوشی شما استفاده کند. گلکسی نوت ۷ پا را از این فراتر گذاشته است و علاوه بر اثر انگشت، اسکنر عنبیه هم دارد که چشم شما را اسکن می‏کند و قفل گوشی باز می‏شود.