دولت به جای اعطای تسهیلات، کمک زیرساختی کند
ایسنا: مدیرعامل یک استودیوی بازیسازی، حمایت مالی مستقیم دولت در قالب وام را برای کمک به بازیسازها نامناسب دانست و بهترین کمک بخش دولتی را اقدامات زیرساختی از جمله تسهیل بوروکراسیهای اداری برای فراهم کردن زمینه فعالیت بخش خصوصی اعلام کرد. حسین مزروعی درباره اینکه بخش دولتی و بنیاد ملی بازیهای رایانهای چه کمکی میتواند به بازیسازی کند، گفت: بزرگترین کمکی که بخش دولتی میتواند بکند، کمک زیرساختی است. بخش خصوصی و تیمهای مستقل میتوانند راه خود را پیدا کنند و حتی با محصولات بینالمللی رقابت کنند، اما محدودیتهای زیرساختی مانند گرانبودن پهنای باند و چالشهایی که در گرفتن مجوزها وجود دارد، سد راه آنها است.
ایسنا: مدیرعامل یک استودیوی بازیسازی، حمایت مالی مستقیم دولت در قالب وام را برای کمک به بازیسازها نامناسب دانست و بهترین کمک بخش دولتی را اقدامات زیرساختی از جمله تسهیل بوروکراسیهای اداری برای فراهم کردن زمینه فعالیت بخش خصوصی اعلام کرد. حسین مزروعی درباره اینکه بخش دولتی و بنیاد ملی بازیهای رایانهای چه کمکی میتواند به بازیسازی کند، گفت: بزرگترین کمکی که بخش دولتی میتواند بکند، کمک زیرساختی است. بخش خصوصی و تیمهای مستقل میتوانند راه خود را پیدا کنند و حتی با محصولات بینالمللی رقابت کنند، اما محدودیتهای زیرساختی مانند گرانبودن پهنای باند و چالشهایی که در گرفتن مجوزها وجود دارد، سد راه آنها است. وی ادامه داد: بنابراین مسائلی نظیر بوروکراسی اداری و شرایطی که برای تایید و مجوز وجود دارد گاه خیلی دست و پاگیر است یا مسائل حقوقی و مالیاتی از جمله اینکه ما با وجود اینکه یک استودیوی مستقل هستیم و نیاز به حمایت جدی دولت داریم باید مالیات پرداخت کنیم. اگر دولت و بنیاد بتوانند مسائل این چنینی را حل کنند، باقی راه را خود بازیسازان میتوانند طی کنند. این فعال بازیساز با بیان اینکه حمایت مالی مستقیم دولت خصوصا در قالب وام تاثیرگذار نیست، افزود: سازوکار دریافت و پرداخت وام بسیار سخت و ریسکی است و علاوه بر اینکه امکان رانت وجود دارد، سازوکارهایی که نتواند در بازارسازی به بازیسازها کمک کند، هیچ فایدهای ندارد و تنها بدهکارشان میکند، چون به دلیل مشکلات زیرساختی موجود نمیتوانند بازی را بفروشند واقساط وام را پرداخت کنند. بنابراین اساسا وام دولتی نمیتواند کمک زیادی در این زمینه کند.
ارسال نظر