ایسنا: طراح بازی «شتاب در شهر ۲» در آیین رونمایی از این بازی گفت: تمام ابزارهای مورد استفاده برای ساخت این عنوان، تولید تیم سازنده و با دانش فنی بومی بوده است.

طراح بازی «شتاب در شهر۲» گفت: علاوه‌بر کیفیت بازی درباره «شتاب در شهر ۲» موتور طراحی و تمام ابزارهای لازم برای ساخت این بازی تولید خود ما و با دانش بومی است و به همین دلیل مراحل تولید این بازی نزدیک به پنج سال طول کشید. برای این بازی از هیچ موتور بازی‌ساز خارجی استفاده نکرده‌ایم.

حسین احمدی افزود: «شتاب در شهر ۲» در واقع ادامه‌ای بر یک سری بازی است که از ابتدا هدف‌مان از طراحی آن تولید یک بازی صرف نبود. ما از ابتدا می‌خواستیم یک برند در سبک ماشین‌سواری تولید کنیم و به مرور آن را بهتر و بهتر کنیم. همانند سری بازی‌های خارجی Need for Speed که تاکنون عناوین بسیاری از آن منتشر شده و به مرور تکامل یافته است.

وی درباره ویژگی‌های شتاب در شهر ۲ گفت: این بازی یک بازی بسیار پیچیده و بزرگ است. روی جزئیات این بازی بسیار کار کرده‌ایم و این جزئیات صرفا محدود به گرافیک بازی نیست و در موارد دیگری مانند بازی‌نامه، طراحی داستان یا موسیقی تلاش بسیاری برای بالا بردن کیفیت بازی داشته‌ایم.وی افزود: کار بسیار زیادی روی فیزیک بازی انجام شده است به‌طوری که تغییراتی که مخاطب روی خودرو ایجاد می‌کند در روند بازی تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال اگر ارتفاع ماشین افزایش یابد، مخاطب خواهد دید که در پرش‌ها یا دست‌اندازها دیگر کف خودرو به زمین برخورد نمی‌کند.

این بازی‌ساز با اشاره به نبود «داستان» در بازی‌های قبلی از این مجموعه گفت: «شتاب در شهر ۲» داستانی بسیار غنی دارد و شاهد حضور تعداد زیادی شخصیت در بازی هستیم که برای هر یک به‌صورت حرفه‌ای صداگذاری انجام شده است. مضاف بر این ۲۳ ماشین ایرانی و خارجی برای این بازی طراحی شده و مساحت شهر هم در حدود ۷۰ کیلومتر مربع است که علاوه‌بر فضای خیابانی داخل شهر از شمال به مناطق جنگلی و از جنوب به مناطق بیابانی و کوهستانی می‌رسد. توزیع سراسری بازی «شتاب در شهر ۲» از دهم مرداد آغاز خواهد شد.