هوش مصنوعی مایکروسافت متنباز شد
همکاران سیستم: شرکت مایکروسافت سیستم هوش مصنوعی خود موسوم به Project Malmo را بهصورت متنباز عرضه کرد. به گزارش وبسایت Zdnet، این شرکت روز گذشته سیستم Project Malmo که در اختیار گروه اندکی از دانشمندان رایانهای بود خارج کرد و در مقابل پیشنمایش اختصاصی از آن را روی پلتفرم GitHub که یک کد ویژه برای پروژههای متنباز محسوب میشود، ارائه کرد. پلتفرم Project Malmo در اصل یک سیستم هوش مصنوعی محسوب میشود که الگوریتمهای مرتبط با هوش مصنوعی را در دنیای Minecraft مورد آزمایش قرار میدهد.
همکاران سیستم: شرکت مایکروسافت سیستم هوش مصنوعی خود موسوم به Project Malmo را بهصورت متنباز عرضه کرد. به گزارش وبسایت Zdnet، این شرکت روز گذشته سیستم Project Malmo که در اختیار گروه اندکی از دانشمندان رایانهای بود خارج کرد و در مقابل پیشنمایش اختصاصی از آن را روی پلتفرم GitHub که یک کد ویژه برای پروژههای متنباز محسوب میشود، ارائه کرد. پلتفرم Project Malmo در اصل یک سیستم هوش مصنوعی محسوب میشود که الگوریتمهای مرتبط با هوش مصنوعی را در دنیای Minecraft مورد آزمایش قرار میدهد. این سیستم که پیشتر با نام Project AIX شناخته میشد، یک پلتفرم جامع محسوب میشود که به استارتآپها امکان میدهد بهصورت ارزان و کارآمد برنامههای مبتنی بر هوش مصنوعی را بدون اختیار به ساخت روباتها آزمایش کنند و دستورات مرتبط با آن را در اشیا و ابزارهای فیزیکی مورد بررسی قرار دهند. هدف اصلی از ساخت این پلتفرم ارتقای تحقیقات جامع در حوزه هوش مصنوعی محسوب میشود که از بخشهای اصلی این هدف میتوان به آموزش عاملی اصلی برای نحوه یادگیری، نگهداری مکالمات، تصمیمگیری و تکمیل وظایف پیچیده اشاره کرد. به گفته «کاتجا هافمن» از محققان مایکروسافت در آزمایشگاه کمبریج بریتانیا، سیستم Project Malmo همچنین میتواند در زمینه «تقویت یادگیری» مورد استفاده قرار گیرد تا بر اساس آن عامل یادگیری از طریق آزمون و خطا بتوانند فرآیند یادگیری را تکمیل کنند. با این پلتفرم زمانی که سیستم بتواند گزینههای صحیح در زمینه یادگیری را انتخاب کند، پاداش میگیرد. هافمن در این خصوص گفت: «ما تلاش میکنیم ابزارهای خود را به گونهای ارائه دهیم که مردم بتوانند از آن در جهت پاسخگویی به سوالات تحقیقاتی واقعا دشوار استفاده کنند.»
ارسال نظر