شرکت‌های تکنولوژی در معرض ادغام

دنیای اقتصاد: با آغاز فرآیند خرید لینکدین توسط مایکروسافت (با قیمت ۲/ ۲۶ میلیارد دلار) و همچنین خرید Blue Coat Systems با قیمت ۶۵/ ۴ میلیارد دلار توسط شرکت فعال در حوزه امنیت رایانه‏ها یعنی سیمانتک، به‏نظر می‏رسد موج جدیدی از خرید و فروش در حوزه شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی شکل گرفته است. به گزارش بیزینس اینسایدر، تحلیلگران شرکت Goldman Sachs تحت سرپرستی Jessica Binder Graham به تازگی لیست خرید و فروش‏ها یا ادغام‏های محتمل شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی که انتظار می‏رود در ۱۲ ماه آینده به مرحله اجرا برسد را منتشر کرده‏اند که مشاهده آن خالی از لطف نخواهد بود. بدنیست بدانید که تا پیش از این، لینکدین در این لیست رتبه‏بندی سطح دو را به خود اختصاص داده بود که احتمال ۱۵ تا ۳۰ درصدی را در خصوص فروش یا ادغام این شبکه اجتماعی مطرح می‏کرد. در ادامه به شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی، رسانه و ارتباطات اشاره خواهیم کرد که با رتبه‏بندی سطح یک، احتمال فروش یا ادغام آنها در ۱۲ ماه آینده، ۳۰ تا ۵۰ درصد برآورد شده است.

Acacia Communications

این شرکت به تولید محصولات مورد نیاز در شبکه‏های نوری سرعت بالا اقدام می‏کند. ارزش جاری این شرکت ۵/ ۱ میلیارد دلار است. آخرین خبرها درباره این شرکت نشان می‌دهد عرضه عمومی سهام این شرکت که در Maynard ماساچوست واقع شده در سیزدهم مه سال‌جاری میلادی اجرایی شد.

Lumentum

این شرکت ساخت و فروش قطعات مورد استفاده در سرویس‏های فیبر نوری و لیزری را برعهده دارد. ارزش جاری آن ۵/ ۱ میلیارد دلار تعیین شده است. محل فعلی آن در Milpitas کالیفرنیا واقع شده از ثبت درآمد ۴/ ۲۳۰ میلیون دلاری در سه ماه منتهی به دوم آوریل خبر داده که در مقایسه سال به سال، رشد ۱۶ درصدی را نشان می‏دهد. این شرکت با افزایش تقاضا برای خرید محصولات از طرف چین و همچنین شبکه‏های دیتاسنتر در حال توسعه روبه‌رو شده است.

Cornerstone OnDemand

Cornerstone به ارائه سرویس‏های آموزش و استخدام در قالب فعالیت‏های آنلاین مشغول است. ارزش جاری آن ۵/ ۲ میلیارد دلار است و درآمد این شرکت در سه‏ماه اول سال ۲۰۱۶ میلادی ۳/ ۹۹ میلیون دلار عنوان شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۳۴درصدی را نشان می‏دهد.

Criteo

این شرکت که در حوزه تبلیغات آنلاین فعالیت می‏کند، آگهی‏های دسته‏بندی شده و مرتبط را پیش روی افرادی قرار می‏دهد که از محصول یا وب‏سایت شما بازدید کرده‏اند. گفته می‌شود که ارزش جاری آن ۲/ ۳ میلیارد دلار است. این شرکت از جمله معدود عناوینی است که برخلاف دیگر شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی، عملکردی خیره‏کننده داشته است. Eric Eichmann برگ‏های برنده خود را در مقابله با رقبا تمرکز روی محصولات، تعامل مستقیم با مشتریان و توانایی برای گسترش ابعاد فعالیت شرکت خود می‏داند.

Pandora Media

این شرکت فعال در حوزه پخش آنلاین محتویات چندرسانه‏ای و سرویس‏های رادیوی اینترنتی است.ارزش جاری آن ۸/ ۲ میلیارد دلار نرخ‌گذاری شده است و در خبرهای اخیر درباره آن می‌توان دریافت که از زمان عرضه عمومی در سال ۲۰۱۱ سوددهی نداشته و در حال حاضر رقبای قدرتمندی مانند سرویس‏های اپل و گوگل را در کنار دیگر بازیگران اصلی حوزه سرویس‏های پخش آنلاین در مقابل خود می‏بیند.

Keith Meister

میلیاردر فعال بازار، بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت است. او در اواسط ماه مه از تصمیم خود برای فروش سهامش خبر داده بود.

Zynga

Zynga از توسعه‏دهندگان مطرح بازی‏های ویدئویی ویژه دستگاه‏های همراه که با عرضه عناوینی مانند Farm Ville و Words With Friends به شهرت رسید. ارزش جاری آن ۳/ ۲ میلیارد دلار تعیین شده است. این شرکت در سه‏ماهه اول سال جاری با عملکرد مطلوب توانست درآمد ۱۸۷ میلیون دلاری را ثبت و فراتر از پیش‏بینی‏های وال‏استریت مبنی بر کسب درآمد ۹/ ۱۶۲ میلیون دلاری عمل کند.

MACOM Technology Solutions

این شرکت، قطعات رادیویی، مایکروویو و نیمه‏هادی را تولید و به بازار عرضه می‏کند. ارزش جاری آن به ۱/ ۲ میلیارد دلار می‏رسد. این شرکت در جدیدترین گزارش خود از ضرر عملیاتی ۲/ ۷ میلیون دلاری در سه ماهه منتهی به اول آوریل خبر داده که در مقابل ۴/ ۲ میلیون دلار ضرر عملیاتی در مدت مشابه سال گذشته، به مراتب چشمگیرتر است. با این وجود، درآمد این شرکت نیز با ۱۵ درصد افزایش همراه بوده تا در مجموع رقم ۶/ ۱۳۳ میلیون دلار ثبت شود.

SunEdison Semiconductor

شرکت فوق تولیدکننده صفحات سیلیکونی است که عرضه عمومی سهام آن از مه ‌۲۰۱۴ میلادی آغاز شد. ارزش جاری این شرکت ۲۳۵ میلیون دلار است و آخرین خبرها نشان می‌دهد که این شرکت اخیرا با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم کرده است. SunEdison Semiconductor در گزارش اخیر خود از ضرر عملیاتی ۸/ ۱۲ میلیون دلاری در سه ماه اول سال جاری و ضرر عملیاتی ۴/ ۱۵ میلیون دلاری در سه‏ماه چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی خبر داده است.