خبرگزاری مهر: محققان با ارائه چهار راه‌حل، مصون ماندن کاربر از خطرات احتمالی گوشی همراه را تضمین می‌کنند. محققان آمریکایی با انجام مطالعات گسترده روی تاثیرات امواج گوشی همراه بر بدن موش‌ها متوجه شدند که فرکانس‌های رادیویی و بسامدهای آن می‌تواند منجر به تومور بدخیم مغزی و تومور عصبی در قلب شود. از این رو محققان پیشنهاد کردند برای جلوگیری از خطرات احتمالی گوشی همراه می‌توان کارهای زیر را انجام داد.

۱. دور نگه داشتن گوشی همراه از خود منجر به کاهش خطرات آن به توان ۲ است؛ یعنی اگر فاصله آن را با سر دو برابر کنیم، ۴ برابر کمتر در معرض خطر قرار گرفتن اشعه گوشی همراه خواهیم بود. اگر گوشی را روی میز قرار دهیم این رقم ممکن است به ۵۰ برابر کاهش یابد و استفاده از هدست هنگام صحبت کردن با گوشی همراهی که روی میز قرار گرفته می‌تواند به‌طرز قابل توجهی تاثیر منفی اشعه‌های متصاعد شده از گوشی همراه را در بدن کاربر کاهش دهد.

۲. گوشی خود را در جیب یا نزدیک به بدن قرار ندهید و در عوض آن را در کیف یا کوله پشتی حمل کنید.

۳. از گوشی همراه خود در مکان‌هایی که خوب آنتن نمی‌دهد کمتر استفاده کنید.

۴. زمانی‌که به مدت طولانی از گوشی خود استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش کنید. محققان بر این باور هستند که تلفن همراه در صورتی می‌تواند منجر به سرطان شود که فرد به میزان زیاد و طولانی‌مدت در معرض فرکانس‌های رادیویی و بسامدهای گوشی همراه قرار گیرد.