۲۰۱۷ سال تبدیل گوشیها به هدستهای واقعیت مجازی است
خبرگزاری فارس: کارشناسان و ناظران بازار معتقدند ۲۰۱۷ سال همه گیر شدن گوشیهایی است که قابلیت نمایش تصاویر سهبعدی با نصب هدستهای واقعیت مجازی را دارند. به نقل از مشبل، اگر چه گوشیهای فعلی هم با استفاده از ابزار ساده و ابتدایی قادر به تبدیل به هدستهای نمایش تصاویر سهبعدی هستند، اما در این زمینه نقصها و مشکلاتی وجود دارد. یکی از این مشکلات تاخیر در زمان نمایش تصاویر واقعیت مجازی است که ناشی از ضعف سختافزارها و پردازندههای مورد استفاده در تلفنهای همراه امروزی است. علاوهبر این گوشیهای سازگار شده با هدستهای واقعیت مجازی قادر به پشتیبانی از امکانات تعاملی این ابزار نیستند.
خبرگزاری فارس: کارشناسان و ناظران بازار معتقدند ۲۰۱۷ سال همه گیر شدن گوشیهایی است که قابلیت نمایش تصاویر سهبعدی با نصب هدستهای واقعیت مجازی را دارند. به نقل از مشبل، اگر چه گوشیهای فعلی هم با استفاده از ابزار ساده و ابتدایی قادر به تبدیل به هدستهای نمایش تصاویر سهبعدی هستند، اما در این زمینه نقصها و مشکلاتی وجود دارد. یکی از این مشکلات تاخیر در زمان نمایش تصاویر واقعیت مجازی است که ناشی از ضعف سختافزارها و پردازندههای مورد استفاده در تلفنهای همراه امروزی است. علاوهبر این گوشیهای سازگار شده با هدستهای واقعیت مجازی قادر به پشتیبانی از امکانات تعاملی این ابزار نیستند. بهعنوان نمونه نمیتوان از این طریق اشیای گنجانده شده در محیط مجازی را لمس یا جابهجا کرد. این در حالی است که بسیاری از هدستهای پیشرفته مانند هولولنز مایکروسافت علاوهبر این کار دارای قابلیت ترسیم ابزار و امکانات برای افزودن به محیط واقعی هستند. قابلیت یاد شده برای اجرای بازیهای مختلف در دنیای واقعیت مجازی ضروری است.
برای لذت بردن از دنیای واقعیت مجازی افزایش دقت نمایشگرهای تلفن همراه نیز ضروری است. بهرغم پیشرفتهای موجود در این زمینه شرکتهای گوشی ساز باید تلاش بیشتری در این زمینه به عمل آورند؛ بهخصوص که نمایشگر گوشی در زمان تبدیل به هدست واقعیت مجازی کمتر از چند سانتیمتر با چشم فاصله دارد و کاربر میتواند به راحتی پیکسلها را از هم تمییز دهد. بهطور خلاصه علاقه روزافزون به تبدیل گوشیهای هوشمند به هدستهای واقعیت مجازی موجب ارتقای فوقالعاده طراحی تلفنهای همراه در یکسال آینده خواهد شد و پیشبینی میشود سال ۲۰۱۷ به سال جهش سختافزاری گوشیهای هوشمند و سازگار شدن آنها با این دستاورد تازه دنیای فناوری مبدل شود. اولین گام در این زمینه را شرکت ARM با عرضه تراشه Cortex-A۷۳ و موتور گرافیکی Mali-G۷۱ برداشته که میتواند صرفهجویی در مصرف باتری گوشی را موجب شود. سیمون سیگارز مدیرعامل ARM در توضیح علت طراحی این سختافزارهای جدید گفته است: وقتی به روندهای جدید در حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده میاندیشیم باید با مشکل تاخیر در نمایش تصاویر پس از نصب هدست روی گوشیها مواجه شویم. شما سرتان را تکان میدهید و صفحه نمایشگر هم جابهجا میشود، اما هرگونه تاخیر و مشکل در این زمینه به علت ضعف سختافزارهای مورد استفاده امری ناخوشایند است. Cortex-A۷۳ در مقایسه با A۷۲ ۳۰ درصد کمتر انرژی مصرف میکند. بهطور کلی سختافزارهای مناسب برای تبدیل گوشی به هدست واقعیت مجازی باید تا ۵۰ درصد عملکرد بهتری داشته باشند و ۲۰ درصد کمتر انرژی مصرف کنند. ARM برای ارتقای سختافزارهای خود در حال مذاکره با Samsung، MediaTek و HiSilicon است و رقبایی همچون کوالکوم هم درصدد عرضه تولیدات خود در آینده نزدیک هستند.
ارسال نظر