آمازون فایر، با قیمت 50 یورو: تبلت آمازون فایر یک آی‌پد نیست و تلاش هم نمی‏کند که باشد. این تبلت با سیستم عامل اندروید اجرا می‏شود، البته نه اندروید گوگل و بنابراین اپلیکیشن‏های گوگل یا پلی‏استور در آن اجرا نمی‏شود. در عوض این تبلت به اپلیکیشن‏ها و خدمات متعدد آمازون از جمله رسانه، کتاب و موزیک ‏دسترسی دارد، همین‏طور اپلیکیشن‏های خرید و تبلیغات روی صفحه (که حذف کردنشان ۱۰ یورو هزینه دارد). این تبلت تنها با یک گیگابایت رم راه‏اندازی می‏شود، بنابراین با اجرای اپلیکیشن‏های متعدد یا بازی‏هایی با گرافیک فشرده می‏تواند به چالش کشیده شود.

سامسونگ گلکسی S2 8.0 Tab، با قیمت ۲۹۵ تا ۳۷۰ یورو: سامسونگ گلکسی Tab S۲ صفحه ۳/ ۲۰ سانتی‏متری (هشت اینچی) دارد که البته نسخه ۶/ ۲۴ سانتی‏متری آن هم موجود است. گلکسی Tab S۲ همچنین یکی از باریک‏ترین و سبک‏ترین تبلت‏های اندرویدی موجود است که خواندن از روی صفحه را مطبوع می‏کند. پردازنده معقول، رم سه گیگابایتی و حافظه ۳۲ گیگابایتی به علاوه کارت میکرواس‏دی به این معنا است که دست شما در عملکرد باز است. اسکنر اثر انگشت در جلوی تبلت، باز کردن قفل را آسان می‏کند، درحالی‌که دوربین‏های مناسب در پشت و جلویی تبلت در صورت لزوم و در شرایطی که گوشی هوشمندتان در دسترس نیست، کارتان را راه می‏اندازد.

گوگل Pixel C، با قیمت ۳۹۹ تا ۴۷۹ یورو: اولین تبلت اندرویدی گوگل با برند خودش، با بدنه تمام آلومینیومی که آن را از بسیاری تبلت‏های دیگر متمایز می‏کند، صفحه درخشان و بلندگوهای استریو مسلما از بهترین‏هاست. این تبلت همچنین آخرین نسخه اندروید را اجرا می‏کند و ضمانت شده که به‏روزرسانی‏ها را سریع‏تر از هر وسیله دیگر دریافت کند. این تبلت دارای USB-C هم برای شارژ و هم برای انتقال اطلاعات است، باتری‏ای دارد که تقریبا همه روز می‏ماند و پردازنده‏ای دارد که می‏تواند تقریبا از پس هر کاری که می‏خواهید انجام دهید برآید. گوگل Pixel C همچنین فاقد اسکنر اثر انگشت است. یک صفحه کلید اختیاری (با قیمت ۱۲۰ یورو) می‏تواند به صورت مغناطیسی به پشت این تبلت اضافه شود و آن را به یک لپ‌تاپ اندرویدی تبدیل کند.

اپل iPad Pro، با قیمت ۴۹۹ تا ۱۰۱۹ یورو: آخرین تبلت اپل، آی‌پد پرو در دو اندازه ۶/ ۲۴ سانتی‏متری (۷/ ۹ اینچ) و ۸/ ۳۲ سانتی‏متری (۹/ ۱۲ اینچ) آمده است. هر دوی آنها پردازنده و حافظه ذخیره‏سازی یکسانی دارند، درحالی‌که آی‌پد بزرگ‌تر رم دو برابر به اندازه چهار گیگابایت دارد. هر دوی تبلت‏ها مسلما از قدرتمندترین تبلت‏ها در بازار هستند.

مایکروسافت Surface Pro 4، با قیمت ۷۴۹ تا ۱۷۹۹ یورو: اگر شما احتیاج به یک کامپیوتر کامل در یک تبلت دارید، سرفیس Pro ۴ نقطه اوج تبلت‏های ویندوز ۱۰ است. برخلاف تبلت‏های iOS یا اندرویدی، Surface Pro ۴ می‏تواند هم اپلیکشین‏های تبلت و هم اپلیکیشن‏های کامل ویندوز دسک‌تاپ را اجرا کند. این تبلت یک صفحه عالی با وضوح تصویر بالا، بلندگوهای استریو و یک باتری ۹‌ساعته برای مصرف رسانه‏ها و همچنین صفحه کلید اختیاری دارد.