آی‌تی ایران: با اجرایی شدن قانون جدید سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها، در آمریکا حالا تمامی افراد (بدون درنظر گرفتن تمکن مالی) می‌توانند در استارت‌آپ‌های گوناگون سرمایه‌گذاری کنند. این قانون جدید، جایگزین قانون قبلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار خواهد شد که بر مبنای آن سرمایه‌گذارانی که از شرکت‌های خصوصی حمایت می‌کردند، مجبور بودند اعتبار و تمکن مالی خود را به اثبات برسانند. این به آن معنا است که فرد یا شرکت یادشده باید درآمد حداقلی ۲۰۰ هزار دلار در سال داشته باشد و ارزش خالص یک میلیون دلاری دارایی‌های او (بدون درنظر گرفتن قیمت منزل) تایید شود. با این تفاسیر، استارت‌آپ‌هایی که از طریق پرتال‌های آنلاین جذب سرمایه، اقدام به افزایش دارایی‌های خود می‌کنند قادر خواهند بود سهام خود را بدون درنظر گرفتن دارایی‌ها و درآمد افراد به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار کنند. با این حال، موسس استارت‌آپ همچنان باید گزارش‌های مالی سالانه خود را به SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار) ارائه دهد. در چارچوب این قانون، استارت‌آپ‌ها می‌توانند تا یک میلیون دلار سرمایه جذب کنند.

این قوانین جدید که در واقع بخشی از فصل سوم قانون شغل‌های ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آیند پس از چهار سال بررسی و با هدف ایجاد فضای دموکراتیک در محیط استارت‌آپ‌ها به مرحله اجرا درآمده‌اند، اما پرسش اصلی اینجا است که اعمال این تغییرات، تا چه حد روند جذب سرمایه در استارت‌آپ‌هایی را که معمولا با ارائه تی‌شرت، بلیت رویدادها و نسخه‌های اولیه دستگاه‌های الکترونیکی از پشتیبان‌های مالی خود قدردانی می‌کردند با تغییر و تحول روبه‌رو خواهد کرد. اگرچه برخی استارت‌آپ‌ها از فروش سهام به سرمایه‌گذاران خرد حمایت کرده‌اند اما برخی دیگر، پیاده‌سازی این قوانین را سخت و طاقت‌فرسا عنوان کرده‌اند و معتقدند محدودیت‌های زیادی در جذب سرمایه به این روش وجود دارد. کیک‌استارتر، بزرگ‌ترین و مشهورترین وب‌سایت جذب سرمایه نیز اعلام کرده هیچ برنامه‌ای برای اجرایی کردن این قوانین جدید ندارد.

با اجرایی‌شدن این قانون، کارفرمایانی که در جلب توجه و جذب شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری با مشکل مواجه بوده‌اند بیشترین سود را خواهند برد. تام لیکس، از کارفرمایان مشتاق به جمع‌آوری سرمایه یک میلیون دلاری، معتقد است استفاده از این راهکار به توسعه کسب و کار او کمک خواهد کرد. او در این باره می‌گوید: «شخصا علاقه‌مندم تا مشتریان ما، سهامداران ما هم باشند. استارت‌آپ‌ها نمی‌توانند انتظار حمایتی فراتر از این را داشته باشند.» ریچارد سوارت از اعضای هیات مدیره «انجمن حرفه‌ای جذب سرمایه» معتقد است این قانون جدید، باب میل شرکت‌هایی خواهد بود که در مناطقی خارج از حوزه پوشش سرمایه‌گذاران متمول یعنی بیرون از کالیفرنیا و نیویورک فعالیت می‌کنند. او از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه سینما، تولید مواد غذایی و مدیریت انرژی به‌عنوان استارت‌آپ‌های علاقه‌مند به این سبک جذب سرمایه یاد می‌کند.

با این حال، او و دیگر فعالان دنیای استارت‌آپی معتقدند این طرح، محدودیت‌هایی را هم به همراه خواهد داشت.