مدیرعامل جوان به ریاست شرکت زیرساخت رسید

دنیای اقتصاد: با گذشت ۶ سال از فعالیت محمود خسروی به‌عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت زیرساخت وزیر ارتباطات با درخواست بازنشستگی وی موافقت کرد. محمود واعظی، در حکمی ضمن تقدیر از زحمات چند ساله خسروی، محمد جواد آذری جهرمی از اعضای هیات مدیره شرکت زیرساخت را به سمت معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت منصوب کرد. در حکم معرفی مدیرعامل جدید، وزیر ارتباطات ماموریت‌های ویژه‌ای نیز برای جهرمی در نظر گرفته است.

اهتمام جدی به ادامه اجرای پروژه‌های زیرساخت برای استفاده در شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک، بازنگری در طرح‌های جامع توسعه شبکه ارتباطی کشور،‌ توجه جدی به بهبود مستمر کیفیت در ارائه خدمات با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌ها و توجه جدی به کاهش هزینه‌ها و کاهش قیمت تمام شده اصلی‌ترین ماموریت‌هایی است که وزیر ارتباطات برای مدیرعامل جدید شرکت ارتباطات زیرساخت در نظر گرفته است.

محمدجواد آذری‌جهرمی، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق دانشگاه صنعت آب و برق است. در کارنامه کاری او ۶ سال سابقه مدیریت در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با سمت مدیرکل، ۲ سال سابقه عضویت در هیات مدیره شرکت رایتل، و همچنین بیش از ۲ سال سابقه عضویت در هیات مدیره شرکت زیرساخت را می‌توان دید. حالا جهرمی به‌عنوان جوان‌ترین مدیر ارشد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز شناخته می‌شود.

شرکت ارتباطات زیرساخت، یکی از مهم‌ترین بازوهای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در زمینه تامین زیرساخت‌های ارتباطی مخابرات ایران فعالیت می‌کند. براساس قانون، این شرکت مجری انحصاری واردات و توزیع پهنای باند اینترنت به کشور است. در چند سال اخیر موضوع انحصار این شرکت در بازار اینترنت و به دنبال آن اختلال کیفیتی و قیمت بالای این سرویس با انتقادات بسیاری از تحلیلگران و فعالان این بازار روبه‌رو شده است.

شرکت زیرساخت همچنین به خاطر خرید ارزان قیمت پهنای باند اینترنت از خارج و فروش گران آن به شرکت‌های اینترنتی و مردم نیز متهم شده است. موضوعی که بخش عمده کیفیت پایین اینترنت در داخل کشور و رقابتی نشدن آن را به این موضوع نسبت می‌دهند. با این حال در دولت فعلی این شرکت سیاست افزایش پهنای باند اینترنت را در پیش گرفت که باعث انتقادهای زیادی از سوی جریانات محافظه‌کار به خصوص در داخل مجلس شد.