فارنت: واقعیت مجازی پتانسیل تغییر نحوه‏ای که ما درباره تمام تعاملات فکر می‏کنیم را دارد و ایده اخیر سامسونگ مثال فوق‏العاده‏ای برای این مساله است. این برنامه تحت توسعه که قصه‏های شب واقعیت مجازی نام دارد، می‏خواهد فاصله بین والدین پرمشغله و کودکان دلبندشان را با داستانی از جنس واقعیت مجازی پر کند.

سامسونگ در خصوص این موضوع اعلام کرده است که: گفتن و شنیدن یک قصه در شب برای فرزندان و والدینشان تجربه خاصی است؛ اما با زمان کاری طولانی و برنامه‏های گیج‏کننده، پرداختن به آن بیش‏ازپیش دشوار می‏شود. ما در سامسونگ باور داریم که تکنولوژی باید انسان‏ها را به هم نزدیک‏تر کند. به همین علت قصه‏های شب واقعیت مجازی را توسعه داده‏ایم تا والدین و فرزندان بتوانند مشترک از یک داستان لذت ببرند، حتی اگر از هم فاصله داشته باشند.

با استفاده از هدست‏های واقعیت مجازی جداگانه، برنامه فضای واقعیت مجازی‏ای مخصوص به داستان را تولید می‏کند که در آن والدین و فرزند می‏توانند یکدیگر را ببینند و باهم تعامل داشته باشند تا به تجربه‏ای مشترک و همه‏جانبه دست پیدا کنند. قصه‏های شب واقعیت مجازی از الان تا زمان عرضه به کاربران تحت توسعه خواهد بود.

با اینکه درگیر شدن در همه جوانب فنی واقعیت مجازی آسان است، ایده‏های این‏چنین هستند که می‏توانند تجربه به‏دست‏آمده را خاص کنند. البته تصور اینکه درست قبل از خواب از طریق هدست واقعیت مجازی سامسونگ یعنی Gear VR به چشم‏های کودکانتان نور بتابانید، ممکن است باعث ناراحتی شما یا حتی دشواری آنها در به خواب رفتن باشد با وجود این مثال جالبی از فرصت‏هایی است که واقعیت مجازی در اختیار ما می‏گذارد. هنوز مشخص نیست که قصه‏های شب واقعیت مجازی چه زمانی در اختیار علاقه‏مندان قرار بگیرد.