PayPalهمچنان پیشتاز بازار پرداخت دیجیتال

دنیای اقتصاد: بر اساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده توسط comScore، کاربران PayPal با نرخی به مراتب بالاتر در مقایسه با دیگر رقبا، فرآیندهای خرید را تکمیل می‌کنند. بر اساس گزارش شرکت یادشده، مشتریان PayPal به‌طور متوسط ۱۵ میلیون معامله در هر روز و در قالب پلت‌فرم PayPal انجام می‌دهند و بررسی‌ها نشان می‌دهند آمار کامل کردن مبادلات (به معنای به پایان رساندن فرآیند خرید و عدم تغییر در روش‌های پرداخت در طول فرآیند خرید) از دیگر رقبا بالاتر است. کاربران PayPal فرآیند خرید را در ۵/ ۸۷ درصد از موارد تکمیل کرده‌اند که این آمار در مقایسه با میزان ۱/ ۵۵ درصد برای کاربران Visa و ۵/ ۴۶ درصد برای کاربران دیگر پلت‌فرم‌ها قرار می‌گیرد.

این در حالی است که با اضافه شدن گزینه جدید خرید با یک کلیک به سیستم PayPal مطمئنا شاهد ساده‌تر شدن فرآیند خرید و افزایش بیش از پیش نرخ یادشده خواهیم بود. استفاده از سیستم OneTouch شرکت PayPal روندی صعودی را در میان کاربران این سیستم پرداخت داشته است. در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، OneTouch توسط بیش از ۱۰میلیون کاربر از ۲۳ کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت اما این عدد حالا به ۲۱ میلیون مشتری از ۲۰۳ بازار مختلف رسیده است. این درحالی است که همچنان فضا برای رشد و ترقی این سیستم وجود دارد. در حال حاضر کاربران OneTouch تنها ۵/ ۷ درصد از مجموع ۱۷۹ میلیون کاربر PayPal را تشکیل می‌دهند. با افزایش تعداد کاربران PayPal که از این سیستم استفاده می‌کنند، مطمئنا نرخ تکمیل فرآیندهای خرید نیز افزایش خواهد یافت، زیرا با پیاده‌سازی راهکار جدید، فرآیندهای وقت‌گیر مرتبط با خرید آنلاین نظیر نیاز به وارد کردن اطلاعات پرداخت وجه و آدرس، چه در قالب استفاده از وب‌سایت‌ها و چه با استفاده از دستگاه‌های همراه، حذف خواهند شد. Evan Bakker و John Heggestuen تحلیلگران BI Intelligence که در واقع سرویس تحقیقاتی برتر بیزینس اینسایدر به شمار می‌آید گزارش کاملی درخصوص اکوسیستم‌های فعال در حوزه پرداخت منتشر کرده‌اند که در ادامه به نکات کلیدی آن اشاره خواهیم کرد.

• سال ۲۰۱۶ میلادی نقطه عطفی برای صنعت پرداخت‌های دیجیتالی خواهد بود. شرکت‌های فعال در این حوزه، در حال بهبود امنیت پرداخت‌های خود هستند، گزینه‌های موجود برای استفاده روی دستگاه‌های همراه را توسعه می‌دهند و قابلیت‌های جدیدی بر پایه تجارت ایجاد می‌کنند که انگیزه‌های تازه‌ای به‌منظور انجام خرید با استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی پیش روی مشتریان قرار می‌دهد.

• سیستم‌های پرداختی، بازاری کاملا پیچیده به حساب می‌آیند که به منظور فهم فرصت‌های جدیدی که در این صنعت نهفته باید دیدی کامل از راهکارهای سنتی مانند فرآیندهای پرداخت با استفاده از کارت‌های بانکی و اعتباری، نقش آنها، فرآیندهای دخیل در این بازار، مشکلات بانک‌ها، شبکه‌های کارتی، سازمان‌های مستقل فروش، درگاه‌ها داشت و نقش تامین‌کنندگان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را بررسی کرد.

• تکنولوژی‌های جایگزین می‌توانند اکوسیستم پردازش را با مشکل مواجه کنند. در حال حاضر دستگاه‌های مختلف از یخچال‌ها تا ساعت‌های هوشمند به قابلیت‌های پرداختی تجهیز شده‌اند که تغییراتی را در رفتارهای پرداختی مشتریان به همراه داشته‌اند. به‌عنوان نمونه، تکنولوژی بلاک‌چین، پروتکلی که زمینه‌ساز استفاده از بیت‌کوین است می‌تواند روزی روند تایید پرداخت‌های مشتریان را به‌طور کامل تغییر دهد.