کاربران آیفون روی خرید چه برنامههایی هزینه میکنند؟
دنیای اقتصاد: بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Sense Tower، کاربران آمریکایی آیفون در سال ۲۰۱۵ میلادی بهطور متوسط ۳۵ دلار برای خرید نرمافزارهای موجود در اپاستور اپل هزینه کردهاند که از این مقدار، ۲۵ دلار یا ۷۱ درصد مجموع پرداختیها صرف خرید بازیهای متنوع موجود در این فروشگاه نرمافزاری شده است. این تحقیق برمبنای دادههای بهدست آمده از ۱۱۰ میلیون دستگاه آیفون فعال در کشور آمریکا تهیه شده است. نکته قابل توجه، هزینهای است که در مقایسه با خرید برنامههای موسیقی، صرف خرید بازیهای ویدئویی شده است.
دنیای اقتصاد: بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Sense Tower، کاربران آمریکایی آیفون در سال ۲۰۱۵ میلادی بهطور متوسط ۳۵ دلار برای خرید نرمافزارهای موجود در اپاستور اپل هزینه کردهاند که از این مقدار، ۲۵ دلار یا ۷۱ درصد مجموع پرداختیها صرف خرید بازیهای متنوع موجود در این فروشگاه نرمافزاری شده است. این تحقیق برمبنای دادههای بهدست آمده از ۱۱۰ میلیون دستگاه آیفون فعال در کشور آمریکا تهیه شده است. نکته قابل توجه، هزینهای است که در مقایسه با خرید برنامههای موسیقی، صرف خرید بازیهای ویدئویی شده است. بهطور متوسط، هر شخص ۲۵ دلار صرف خرید بازیهای ویدئویی کرده و این در حالی است که این هزینه برای خرید برنامههای موسیقی، ۴۰/ ۳ دلار یا کمتر از یکششم هزینه بازیهای ویدئویی است.
پس از بازیهای ویدئویی و برنامههای موسیقی، برنامههای مرتبط با شبکههای اجتماعی، سرگرمی و سبک زندگی با ۸/ ۱ دلار، یک دلار و ۴۰ سنت در مکانهای بعدی هزینههای انجام شده توسط کاربران قرار دارند. ۸۰/ ۶ دلار باقیمانده نیز صرف خرید برنامههای موجود در ۱۸ دستهبندی دیگر نرمافزاری شده است. در این میان، برنامههای حوزه سلامت و تناسب اندام ۳۵ سنت برای هر دستگاه هزینه داشتهاند و دسته کاتالوگها نیز پرداخت هزینهای کمتر از یک سنت را شاهد بوده است. این نتایج مالی، پس از حذف ۳۰ درصد درآمد اپل ثبت شدهاند. کاربران بهطور متوسط ۵/ ۱۰ بازی را برای هر آیفون فعال دانلود کردهاند که بیش از دو برابر تعداد متوسط برنامههای موجود در دسته تصویر و ویدئو، یعنی دومین دسته نرمافزاری با ۴/ ۳ دانلود برای هر دستگاه است. برنامههای فعال در دسته شبکههای اجتماعی نیز با متوسط ۳/ ۳ برنامه برای هر دستگاه در رده بعدی قرار دارند. برنامههای حوزه سرگرمی و سبک زندگی نیز به ترتیب با متوسط ۷/ ۲ و ۳/ ۲ برنامه برای هر دستگاه در مکانهای بعدی قرار گرفتهاند. در ۱۸ دسته باقیمانده نیز برنامههای حوزه موسیقی با ۲/ ۲ نصب، در رده بعدی قرار دارد. این در حالی است که کاتالوگها با ۱۷/ ۰ بار نصب روی هر دستگاه در پایینترین جایگاه قرار گرفتهاند. سنس تاور اینچنین تخمین میزند که هر بار نصب بازیهای ویدئویی (با در نظر گرفتن متوسط ۵/ ۱۰ بازی نصب شده روی هر دستگاه) مجموع ۴۳/ ۲ دلار درآمد را برای توسعهدهندگان به دنبال خواهد داشت.
ارسال نظر