تازه‏‏ترین محصولات لنوو در کنگره جهانی موبایل

آی تی ایران: شرکت چینی لنوو با دست پر به کنگره جهانی موبایل آمده بود تا برای کاربران دستگاه‏های هوشمند در تمامی سطح‏ها، محصولی ویژه به ارمغان آورده باشد. این شرکت از دو لپ‏تاپ و یک تبلت مجهز به ویندوز ۱۰ و سه تبلت اندرویدی رونمایی کرد.

تاثیر سرفیس مایکروسافت روی بازار تولید دستگاه‏های مشابه، غیرقابل انکار است. این موضوع به‌ویژه در جدیدترین لپ‏تاپ‏های تولیدی لنوو خودنمایی می‏کند. محصولات جدید لنوو در قالب دو لپ‏تاپ با امکان استفاده در حالت تبلت و البته یک تبلت با امکان استفاده در حالت لپ‏تاپ پیش روی بازدیدکنندگان قرارگرفتند. محصول اول، یوگا ۷۱۰ است که در قالب دو نسخه ۱۱ اینچی (با وزن ۰۷/ ۱ کیلوگرم) و ۱۴ اینچی (با وزن ۶/ ۱ کیلوگرم) به بازار عرضه خواهد شد. مدل اول از پردازنده Core m۵ اینتل و محصول دوم از پردازنده نسل ششم Core i۷ بهره می‏برد. هر دو مدل یادشده به سیستم صوتی دالبی آودیو تجهیز شده‏اند و امکان استفاده از باتری به مدت ۸ ساعت را پیش روی کاربران قرار می‏دهند. این مقدار ۱۴ درصد بیشتر از عملکرد مشاهده شده در نمونه‏های پیش است. هر دو محصول از صفحه‏نمایشی با رزولوشن تمام اچ‏دی بهره می‏برند. همانند دیگر یوگاهای تولیدی لنوو، ۷۱۰ را نیز می‏توانید در چهار حالت لپ‏تاپی، ایستاده، خمیده و تبلتی مورد استفاده قراردهید.

محصول بعدی، فلکس ۴ است که این دستگاه هوشمند نیز در قالب دو مدل ۱۴ اینچی (۷۵/ ۱ کیلوگرمی) و ۱۵ اینچی (۰۸/ ۲ کیلوگرمی) به بازار عرضه خواهد شد. این مدل‏ها نیز امکان استفاده در حالت لپ‏تاپی، ایستاده، خمیده و تبلتی را برای کاربر فراهم می‏کنند. این لپ‏تاپ لنوو را می‏توانید با بهره‏گیری از نسل ششم پردازنده‏های Core i۷ و گزینه ویژه AMD Radeon ۷ M۴۶۰ ۲GB GFX ارتقا دهید تا کارآیی به مراتب بهتری را شاهد باشید. باتری این دستگاه هوشمند نیز می‏تواند تا ۵/ ۸ ساعت استفاده را برای شما ممکن سازد. قیمت پایه نسخه ۱۴ اینچی این محصول، ۵۳۳ دلار و قیمت پایه نسخه ۱۵ اینچی نیز ۶۹۹ دلار است. هر دو محصول از آوریل ۲۰۱۶ روانه بازار خواهند شد. در نهایت Ideapad MIIX ۳۱۰ نیز که یک تبلت ۱۰ اینچی ۱×۲ با وزن ۵۸۰ گرم است پیش روی بازدیدکنندگان قرار گرفت. این محصول از قابلیت ارتباطی نسل چهارم و یک صفحه‏کلید جداشدنی بهره می‏برد و عملکرد باتری آن نیز با یک بار شارژ تا ۱۰ ساعت خواهد بود. امکان به‏روزرسانی این محصول با بهره‏گیری از فضای ذخیره‏سازی داخلی ۶۴ گیگابایتی از نوع eMMC و ۴ گیگابایت رم DDR۳L وجود دارد. قیمت پایه آیدیاپد میکس ۳۱۰ نیز ۲۹۹ دلار عنوان شده و فرآیند عرضه آن از ماه ژوئن سال‌جاری میلادی آغاز خواهد شد.