موتور رایگان آمازون  برای ساخت بازی ویدئویی
دنیای اقتصاد: شرکت آمازون در قالب سرویس‏های تحت وب خود، موتور رایگان جدیدی را ویژه بازی‏های ویدئویی طراحی کرده که به شرکت‌های تولیدکننده امکان ایجاد بازی‏های پیشرفته و برقراری ارتباط آنها با سرویس‏های ابری را خواهد داد. این اقدام، جدیدترین گام آمازون در بازار سرویس‏های ابری است که برقراری ارتباط میان بازی‏های ویدئویی و این مولفه‏های آنلاین محاسباتی، ذخیره‏سازی مجازی را ساده‏تر کرده است.

با این تفاسیر، استودیوهای کوچک طراحی و توسعه بازی می‏توانند به امکاناتی دسترسی داشته باشند که تا پیش از این تنها در انحصار شرکت‌هایی مانند الکترونیک آرتس، سونی و مایکروسافت بود. آن‏طور که آمازون عنوان کرده، موتور ویژه یادشده که البته در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد توانایی تولید بازی‏هایی در سطح AAA برای رایانه‏های شخصی، کنسول‏ها، دستگاه‏های همراه و حتی پلت‌فرم‏های واقعیت مجازی را دارد. اگرچه این سرویس به‌طور رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و قابل دانلود و استفاده است اما آمازون با فروش سرویس‏های اضافی تحت وب به توسعه‏دهندگان، درآمدزایی خواهد کرد. همان‏طور که عنوان شد ادغام کاملی میان این موتور گرافیکی و سرویس‏های تحت وب و محاسبات ابری این شرکت وجود دارد. این ادغام از این سطح نیز فراتر رفته و پشتیبانی از Twitch سرویس پخش ویدئویی که آمازون در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۹۷۰ میلیون دلار خریداری کرده نیز درنظر گرفته شده است.

در واقع توسعه‏دهندگان در مرحله اول می‏توانند به‏طور رایگان با استفاده از موتور Lumbryard بازی دلخواه خود را طراحی کنند اما هنگامی که گزینه‏هایی مانند پشتیبانی از بازی چندنفره یا سرویس‏های درارتباط با هم درنظر گرفته می‏شود، مجبور به خرید قابلیت‏های اضافی از آمازون خواهند بود. علاوه‌بر این، توافق‌نامه استفاده از این موتور گرافیکی نیز به‏نحوی برنامه‏ریزی شده که کاربران امکان استفاده از سرویس‏های رقیب نظیر سرویس‏های ابری گوگل یا مایکروسافت را نداشته باشند. در حال حاضر Lumberyard توانایی تولید بازی برای پلت‌فرم‏هایی مانند ویندوز، ایکس‏باکس وان و پلی‏استیشن ۴ را داشته و پشتیبانی از مک، لینوکس، iOS، اندروید و Oculus Rift نیز به‌زودی اضافه خواهد شد. قابلیت‏های بصری این موتور پردازشی برپایه CryEngine که در واقع مجموعه‏ای از ابزارهای توسعه‏ای قدرتمند است طرح‏ریزی شده است.