آی‌تی‌ایران: فیلم‌برداری یک صحنه از فیلم ممکن است به ده‌ها برداشت متفاوت نیاز داشته باشد. بدنیست بدانید در فیلمی مانند Gone Girl، براساس گفته دیوید فینچر کارگردان این فیلم زیبا، به‌طور متوسط هر صحنه 50 بار برداشت شده است و تعداد برداشت‌ها در تلألو ساخته استنلی کوبریک در برخی صحنه‌ها به 127‌بار می‌رسیده است. این امر علاوه بر تحمیل هزینه و وقت‌گیر بودن، باعث خستگی کلیه عوامل خواهد شد.

با این تفاسیر، دیزنی ریسرچ با همکاری دانشگاه Surrey نرم‌افزار جدیدی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند تاثیری شگرف در کاهش تعداد برداشت‌ها داشته باشد. FaceDirector نرم‌افزاری است که با ترکیب تصاویر مربوط به برداشت‌های مختلف، امکان ویرایش احساسات نقش بسته روی چهره بازیگران را ممکن می‌سازد. Derek Bradley، محقق علوم رایانه در مرکز تحقیقاتی دیزنی در شهر زوریخ در این خصوص می‌گوید: «تولید یک فیلم به هزینه زیادی نیاز دارد، بنابراین هدف ما از طراحی چنین نرم‌افزاری، در وهله اول کاهش هزینه‌های موجود تا حد امکان است.» مرکز تحقیقاتی دیزنی شامل گروهی از محققان بین‌المللی است که تمرکز آنها روی خلاقیت‌ها و ابداعاتی است که می‌تواند در نهایت برای دیزنی مثمرثمر باشد. در پروژه‌های اخیر، روباتی که از دیوار بالا می‌رود، کتاب رنگی برپایه قابلیت واقعیت افزوده و حتی لباسی که کودکان با پوشیدن آن می‌توانند احساسی مشابه با شخصیت اصلی داستان داشته باشند به مرحله تولید رسیده است.

مشخص کردن روندی که همگام‌سازی برداشت‌های مختلف را در پی داشته باشد هدف اصلی این پروژه و بزرگ‌ترین چالش آن نیز بوده است زیرا زاویه دید و حتی لحن صحبت‌کردن بازیگران در زمان‌های مختلف، تغییر می‌یابد. به‌منظور حل این مشکل، محققان برنامه‌ای را طراحی کرده‌اند که مولفه‌های احساسی چهره و طنین صدای بازیگر را بررسی می‌کند. مولفه‌های احساسی در چهره بازیگر از طریق رهگیری نقاط مشخصی در چهره (به‌عنوان مثال گوشه چشم‌ها و دهان) انجام می‌شود. پس از این نرم‌افزار می‌تواند تشخیص دهد که چه صحنه‌هایی می‌توانند در تعامل با یکدیگر قرارگیرند. علاوه بر این، کارگردان یا ویرایشگر می‌تواند بهترین ترکیب را برای رساندن بهتر مفاهیم فیلم انتخاب کند. تیم طراحی این نرم‌افزار هنوز مشخص نکرده FaceDirector چه موقعی به مرحله بهره‌برداری کامل می‌رسد، اما در حال حاضر آنچه مشهود است، این محصول در صحنه‌هایی از فیلم که پشت‌ صحنه‌ای ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرد، عملکردی به مراتب بهتر در مقایسه با صحنه‌های فیلمبرداری شده در محیط‌هایی با پشت صحنه متحرک دارد.