قیمت‌های عجیب برای فروش گلابی

در همین حال رئیس اتحادیه بارفروشان گفت که با توجه به فراوانی تولید، مشکلی در عرضه میوه نداریم. مصطفی دارایی‌نژاد در این‌خصوص به «ایسنا» گفت: «طبق سنوات قبل در دهه اول محرم تقاضای چندانی در بازار برای خرید میوه وجود نداشت، درحالی که طی روزهای اخیر بازار میوه تا حدودی بهبود یافته است.»

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که طی هفته‌های آتی بازار میوه متعادل شود و از لحاظ عرضه به سبب فراوانی مشکلی نداریم.

دارایی‌نژاد با اعلام قیمت برخی از میوه‌ها در بازار می‌گوید: «قیمت کنونی هر کیلو سیب‌درختی ۱۵ تا ۲۵‌هزار ‌تومان، سیب‌گلاب ۲۵ تا ۳۰‌هزار‌تومان، انگور ۸ تا ۲۰‌هزار‌تومان، انگورعسگری ۱۵ تا ۲۵‌هزار‌تومان، انگور رطبی ۱۰ تا ۲۰‌هزار‌تومان، هلو ۱۰ تا ۲۵‌هزار ‌تومان، شلیل ۱۰ تا ۲۸‌هزار ‌تومان، خیار ۳ تا ۶‌هزار‌تومان هر کیلو آلو قطره‌طلا با نرخ ۱۵ تا ۲۵‌هزار ‌تومان، آلو قرمز ۱۵ تا ۲۰‌هزار ‌تومان، انجیر ۱۵ تا ۲۵‌هزار‌تومان، انجیر قرمز ۱۵ تا ۶۸‌هزار ‌تومان، پسته تازه ۱۰۰‌هزار‌تومان، موز ۳۷ تا ۴۰‌هزار‌تومان، طالبی ۵‌هزار‌تومان، هندوانه ۳‌هزار‌تومان، ملون ۶‌هزار‌تومان و خربزه ۷‌هزار‌تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود. اما بررسی‌های میدانی از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت کنونی هر کیلو گلابی به ۵۰ تا ۹۰‌هزار‌تومان رسیده و در برخی میوه‌فروشی‌ها حتی هر کیلو ۱۵۰هزار تومان هم عرضه می‌شود. برخی از فعالان بازار میوه دلیل بالا بودن قیمت گلابی را نوبرانه بودن آن عنوان می‌کنند، اما در مقابل برخی دیگر اعتقاد دارند گلابی در کشور سطح زیرکشت زیادی ندارد و همین کم‌بودن عرضه، باعث افزایش قیمت آن شده است.