به گفته مصطفی دارایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نژاد تقاضای کاهو در ۱۳فروردین افزایش چشمگیری پیدا کرد و قیمت سبزیجات هم در این ایام افزایش یافت: «میزان مصرف سبزی در ‌ماه رمضان هم افزایش می‌یابد و یکی از دلایل رسیدن سبزی به کیلویی ۸هزار‌تومان همین افزایش تقاضا است. مصرف خیار و گوجه هم افزایش یافته اما چون میزان کشت این محصولات دوبرابر شده مشکلی در تامین این صیفی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها وجود نخواهد داشت. افزایش قیمت هندوانه هم که از کیلویی ۳هزار‌تومان در هفته گذشته به کیلویی ۵هزار‌تومان رسیده به سبب افزایش تقاضا است.‌»

البته به گفته این فعال کشاورزی گرمای هوا ۶۰‌درصد از بوته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های هندوانه را از بین برده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌است اما «کمبودی در بازار هندوانه نداریم چون روزانه ۲۰۰کانتینر هندوانه از استان فارس بارگیری می‌شود.‌»

دارایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نژاد افزود: «هوا رو به‌ گرمی است و با گرم‌شدن هوا پرتقال زود خراب می‌شود و بعد از خروج از سردخانه نهایتا دوسه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ روز ماندگاری دارد و چاره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای جز فروش زیر نرخ بازار نیست. کیفیت بار در ایام نوروز واقعا قابل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توجه بود اما کاهش تقاضا به گونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای بازار میوه عید را از رونق انداخت. شرایط به گونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است که میوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ذخیره‌شده توسط سازمان تعاون روستایی در استان‌های تهران، مشهد و قم هنوز فروش نرفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌است.‌»

او قیمت پرتقال در میدان میوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وتره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بار را کیلویی ۵ تا ۹هزار ‌تومان، سیب ۷ تا ۱۵هزار‌تومان، کیوی ۸ تا ۱۸هزار ‌تومان و خیار را ۷هزار‌ تومان اعلام کرد و درباره نرخ میوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های نوبرانه گفت: «چغاله بادام در بازار کیلویی ۳۰ تا ۶۰هزار‌ تومان فروخته می‌شود و گوجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سبز به کیلویی ۳۰۰هزار ‌تومان رسیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌است. البته تلاش داریم میزان عرضه گوجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سبز را افزایش دهیم که در روزهای آینده قیمت این میوه هم شکسته شود.‌» مشاهدات میدانی هم نشان می‌دهد اقبال بازار میوه در ایام نوروز به سمت سیب و پرتقال بوده و تنوع خرید مردم به‌شدت کاهش پیدا کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌است.