دارایی‌نژاد گفت: «قیمت انار و هندوانه در شب یلدا اغلب افزایش پیدا می‌کند به همین علت انار و هندوانه را دپو کرده‌‌ایم. همچنین روزانه هزار تا ۱۵۰۰ تن میوه در حال حمل به میدان تره‌بار است.» وی در ادامه گفت: « حدود ۴۵۰۰ تن انار از ساوه، شیراز و دماوند و کاشمر دپو شده تا برای شب یلدا به مشکلی برنخوریم.»

دارایی‌نژاد در ادامه با تشریح میزان تولید مرکبات در استان‌ها ادامه داد: « ۲/ ۵ میلیون تن تولید مرکبات استان مازندران است.۴ / ۵ تن سیب درختی در نقده و سایر استان‌ها تولید می‌شود. همچنین هر کیلو هندوانه نیاگارا سفید را ۵ هزار تومان و هندوانه سیاه را ۶ هزار تومان به فروش می‌‌رسانیم.»

این فعال بخش خصوصی در ادامه در توضیح قیمت مصوب برخی دیگر از میوه‌های شب یلدا نیز گفت: «‌هرکیلو انار ساوه از ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، انار کاشمر از ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان و انار دماوند از ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌‌رسد. این انار ۳۰ هزار تومانی صادراتی به عمان است.»

وی در توضیح وضعیت بازار هندوانه و انار گفت: «هندوانه و انار به اندازه کافی در انبارها موجود است و برای شب یلدا روانه بازار می‌شود. قیمت انواع هندوانه ۵ تا ۶ هزار تومان برای هر کیلوگرم در نظر گرفته شده و قیمت انار از ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان است. یک نوع کاملا خاص انار دماوند نیز موجود است که فقط به عمان صادر می‌شود و قیمت آن ۳۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم است.»

دارایی‌نژاد در پایان گفت: «خرمالو با قیمت هر کیلوگرم ۱۹هزار و ۵۰۰ تومان و ازگیل با قیمت هر کیلوگرم ۱۷ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌‌رسد.»

   میوه‌های آلوده به سم ؟

دارایی‌نژاد در گفت‌وگو با «ایلنا» در ادامه در خصوص خبرهایی که در برخی رسانه‌ها در مورد میوه‌های وارداتی که آغشته به برخی سموم هستند منتشر شده نیز گفت: «دقت در نبود سموم فقط نباید محدود به محصولات صادراتی باشد. این دقت در کیفیت محصولاتی که در داخل کشور نیز استفاده می‌شود باید لحاظ شود چراکه مردم مستحق خوردن نیترات و دیگر سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی نیستند. اگر تلاشی برای حذف باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی انجام ندهیم بدون تردید کیوی دوقلوی ایران که از سوی پاکستان و افغانستان خریداری می‌شد نیز بازار خود را از دست خواهد داد.»

وی در پایان بابیان اینکه در چهار فصل میوه در ایران تولید می‌شود، افزود: «اگر وزارت‌‌ جهادکشاورزی به‌خصوص سازمان حفظ نباتات در این زمینه با بخش خصوصی و کشاورزان بیشتر همکاری کند ما این توان و ظرفیت را داریم که از محل صادرات میوه بیشتر از نفت ارزآوری برای کشور ایجاد کنیم.»