اردیبهشت‌ امسال ستاد تنظیم بازار در مصوبه‌ای کمبود گوشت قرمز در نیمه دوم سال‌جاری را محتمل دانست. کارگروه تنظیم بازار اعلام کرد با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، کمبود نهاده‌های دامی، مشکلات خشکسالی و همچنین مشکلات نظام توزیع ممکن است در ۶ ماه دوم سال بازار با کمبود و گرانی گوشت مواجه شود، از این رو برنامه‌ای به شرکت پشتیبانی امور دام ارائه کرد. براساس این مصوبه وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری این کمبود باید به ذخیره‌سازی گوشت قرمز بپردازد. البته هم‌اکنون هیچ کمبودی وجود ندارد؛ اواخر ماه گذشته مدیرعامل اتحادیه‌ دام‌های سبک کشور گفته بود با توجه به زایمان میش‌ها در اواخر زمستان پارسال، بره‌های ۳۰ تا ۳۵ کیلویی به بازار عرضه شدند.

افشین دادرس در این رابطه گفت: با شیوع کرونا و افزایش قیمت تمام شده گوشت قرمز بحث دلالی و کاهش توان خرید مردم مزید بر علت شد، تا جایی که در برخی ماه‌ها دام سبک ما مشتری نداشت و این مساله ضرر تولیدکنندگان را به‌دنبال داشته است.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور هم گفته کشتار گوساله ۸۴ درصد افزایش یافته‌است که دلیل آن هزینه‌های بالای نگهداری است. احمد مقدسی گفت: افزایش هزینه‌های دامداری علاوه بر اینکه میزان کشتار گوساله را افزایش داده، قیمت گوساله نر در بازار هم به ۴۸ هزار تومان و نرخ هر کیلوگرم گاو ماده را به ۳۲ تا ۳۸ هزار تومان ر‌سانده است.  به گفته مقدسی هیچ کمبودی در زمینه گوشت گاو و گوساله وجود ندارد و «حتی گوشت گوساله مازاد داریم و باید زمینه صادرات آن فراهم شود. با توجه به مازاد گوشت گوساله در کشور تلاش کردیم نسبت به صادرات دام زنده اقدام کنیم، ولی از سوی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تاکنون با این درخواست ما موافقت نکرده‌اند.» با وجود افزایش تولید قیمت گوشت قرمز همچنان بالا است و این افزایش عرضه روی بازار تاثیری نگذاشته ‌است. همچنین به گفته این مقام صنفی قاچاق دام زنده از کشور به حداقل رسیده ‌است.