ذرت در بازار آزاد ۴ هزار تومان فروخته می‌شود در حالی که نرخ مصوب آن کیلویی ۱۲۰۰ تومان است. همینطور کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان است اما در بازار آزاد ۱۶ هزار تومان فروخته می‌شود. اسدنژاد گفته برای تعدیل و تک‌نرخی کردن مرغ ابتدا باید بازار دو نرخی نهاده‌ها تک‌نرخی شود.

قیمت مرغ در حالی به کیلویی ۲۷ هزار تومان رسیده که به گفته نایب رئیس کانون صنفی مرغداران گوشتی قیمت تمام شده مرغ گرم کیلویی ۲۸ هزار تومان است: «اگر دولت بتواند نیاز خوراک مرغداران را با نهاده دولتی تامین کند نرخ مرغ تعدیل می‌شود. تا وقتی که تولیدکننده نهاده‌ خود را از بازار آزاد تهیه می‌کند شرایط بازار مرغ همین است چراکه عملا دلالان نهاده‌‌های دامی، قیمت تمام شده را تعیین می‌کنند.»

این در حالی است که اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی با نامه‌ای به وزارت صمت خواستار تعیین تکلیف ارز واردکنندگانی شده که نهاده خود را در بازار عرضه کردند. یکی از اعضای این اتحادیه گفته «بخشی از محموله‌های وارداتی نهاده‌های دامی چند ماه قبل به‌صورت درصدی ترخیص و توزیع شدند اما با وجود گذشت بیش از سه ماه، هنوز ارز این محموله‌ها تخصیص نیافته است.» ۵/ ۲ میلیون تن نهاده‌‌های دامی در گمرکات دپو شده بود که یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن آن ترخیص و عرضه شده است و ۱/ ۱ میلیون تن همچنان در انبارها است. بانک مرکزی هنوز نتوانسته ارز تخصیصی کسانی که کالای خود را ترخیص و عرضه کنند تامین کند و همین امر باعث اعتراض واردکنندگان شده است.