خواب زمستانی مهمانپذیرها  در فصل تابستان

 چند درصد از مهمانپذیرها پس از شیوع کرونا تعطیل شدند؟

بعد از اینکه کرونا فراگیر شد به مدت دو ماه که اهالی صنف ما تعطیل بودند اما بعد از آن هم تعداد مسافران و مراجعه به اقامتگاه‌ها به قدری کم شد که بسیاری تنها ضرر می‌دادند و به همین خاطر بعضی از همکاران ما ترجیح دادند مهمانسراها را ببندند و در حال حاضر حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد مهمانسراها فعلا تعطیل هستند که یا به کارهای دیگری مشغول هستند یا از جیب می‌خورند تا شرایط مجددا نرمال شود.

در این شرایط حساس اگر مهمانسرایی نخواهد تعطیل کند باید چراغ‌ها را روشن کند، بیمه و حقوق کارگران و کارمندان خود را هم بدهد، هزینه تلفن و آب مصرفی را هم بپردازد و در کل هزینه اش بالا می‌رود پس صلاح بر این است که مدتی در مهمانسرا بسته باشد.

 آیا صنف شما برای وام کرونایی که دولت اعلام کرده بود اقدام کرده است؟

بله، اما تا جایی که من اطلاع دارم متاسفانه هیچ ترتیب اثری داده نشد و تعدادی هم که برای وام اقدام کرده‌اند نتیجه‌ای نگرفته‌اند اما سوالی که دارم این است که چرا دولت باید قول‌هایی بدهد که نتواند آن را اجرایی کند؟ در این مدت گفته شد هزینه‌های برق و آب را می‌توانید اقساط بدهید که آن را هم نپذیرفتند ضمن آنکه زمانی برای رقم قبض آب مراجعه کردم که ۵ میلیون تومان آمده بود و در اداره آب مطرح کردم که این مدت مهمانسرای ما تعطیل بوده این رقم از کجا آمده گفتند این شماره‌ای است که روی کنتور افتاده و من واقعا از این قضیه متعجب هستم.

 در شرایط شیوع کرونا چه تدابیری برای ضدعفونی ملحفه‌ها و وسایل اتاق‌ها اندیشیده‌اید؟

ما هر چند وقت یک بار کل ملحفه‌ها را عوض می‌کنیم و ملحفه‌های نو می‌خریم منتهی قیمت ملحفه هم تا سه برابر گران شده و از متری ۳۰ هزار تومان به متری ۹۰ هزار تومان رسیده و چاره‌ای نداریم جز اینکه از مواد ضدعفونی بیشتری استفاده کنیم.