در بیشتر کشورهای جهان، سهم اقتصاد دیجیتال از کیک اقتصاد، برش بزرگی است اما هنوز در ایران، این سهم هنوز بهقدر کافی بزرگ نشده است. علت هم مشخص است: اینترنت، حیاتیترین بخش اقتصاد دیجیتال در کشور، از سال گذشته، سه بار قطع شده است، که آخرین آن نزدیک به سه ماه به طول انجامید. همچنین سه بحران بزرگ، از جمله دو جنگ تحمیلی و ناآرامیها باعث شد که برخی شرکتهای حوزه، دست به تعدیل نیرو بزنند. حالا معاون وزیر ارتباطات در گزارشی میگوید که سهم اقتصاد دیجیتال از کیک اقتصاد ایران ۷.۱۴ درصد است که باید تا پایان برنامه توسعه هفتم به ۱۵ درصد برسد. آمارها و شاخصهای جهانی نشان میدهد، این رقم برای کشور ایران که به لحاظ استعداد در منطقه، در این حوزه سرآمد است، مطلوب نیست. طبق گزارشها، درحالیکه سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی کشور ۷.۱۴ درصد است، میانگین جهانی آن ۱۵ درصد است و این فاصله بسیار باعث شده تا در برنامه هفتم توسعه هدفگذاری ۱۰ درصدی برای سهم اقتصاد دیجیتال پیشبینی شود و تا پایان سال ۱۴۰۷ افزایش یابد.