دنیای اقتصاد، بندرعباس، جمیله دبیری‌نیا: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: تا کنون بیش از ۱۹۰ پروانه بهره‌برداری معادن در استان صادر شده است. خلیل قاسمی ادامه داد: تاکنون بیش از ۶۰ گواهی‌نامه کشف معدن و بیش از ۱۰۰ گواهی اکتشاف معادن در استان صادر شده که برای ۲۰ فقره از آن مجوز برداشت صادر شده است.

قاسمی میزان سرمایه‌گذاری در این بخش را یک هزار و ۱۲۹ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: ذخیره قطعی پروانه بهره‌برداری معادن استان هزار و ۲۹۵ میلیون تن است.

این مقام مسوول گفت: از ابتدای سال تا کنون ۴۶۲هزار و ۴۲۵ تن از معادن استان استخراج شده است. سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان خاطر نشان کرد: استان دارای ۳ پهنه معدنی در زاگرس، مکران و سنندج - سیرجان است که عمده معادن سنگ گچ، نمک، آهک، کرومیت و منگنز در این مناطق است. قاسمی تصریح کرد: حدود ۳ هزار نفر به‌طور مستقیم در معادن استان فعالیت می‌کنند. سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان نیز با بیان اینکه یکی از قابلیت‌های عمده بخش کشاورزی استان محصول خرما است که با وجود حدود ۳۷ هزار هکتار سطح زیر کشت و قابلیت تولید ۱۴۹ هزار تُن خرما یکی از استان‌های خرما خیز برتر کشور محسوب می‌شود، از برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی خرما در استان خبر داد. وی با اشاره به اینکه زمان برداشت محصول خرما در استان از اوایل تیر تا اوایل آذر ماه است، افزود: این استان دارای ۴۰ نوع متنوع خرما ازجمله پیارم، مضافتی، خاصویی، مرداسنگ، خنیزی و کریته است. وی در ادامه اعلام کرد: اولین نمایشگاه تخصصی خرما و فرآورده‌های خرمایی در استان با محوریت ماشین‌آلات، مواد اولیه و بسته بندی از ۲۰ تا ۲۳ آبان ماه برگزار می‌شود. این مقام مسوول تصریح کرد: این نمایشگاه با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان و شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌های بندرعباس و با هدف معرفی توانمندی‌ها و محصولات استان هرمزگان و استان‌های خرماخیز کشور به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس برگزار می‌شود.