فارس- دریافت طلب ۳/۸‌میلیارد تومانی، اخذ مجوز احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، مجوز واردات ۲۰میلیون دلاری و برنامه‌های طرح و توسعه از جمله مواردی بود که مدیرعامل سرمایه‌گذاری نیرو از آنها خبر داد. حامد شاهرخی اظهار داشت: مهمترین مشکل این شرکت در چند سال گذشته طلب ۳/۸میلیارد تومانی از شرکت مهاب قدس بود که این مبلغ بالاخره دریافت شد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های وزیر نیرو ۵۰ درصد این مبلغ هفته گذشته دریافت شد و ۵۰ درصد دیگر ظرف هفته جاری دریافت می‌شود و به این ترتیب یکی از مشکلات چندساله برطرف خواهد شد.

شاهرخی گفت: این مبلغ بابت طلب سنوات حدود ۷۲ هزار سهامدار بوده و سود سهام سال ۸۵ نیز تا قبل از مجمع پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری نیرو با اشاره به این مطلب که سرمایه شرکت ۲۴‌میلیارد تومان است، اظهار داشت: شرکت حمل‌و‌نقل نیرو با سرمایه ۳۰‌میلیارد تومانی یکی از زیرمجموعه‌های سرمایه‌گذاری نیرو است که تاکنون اقدام به خرید یک‌هزار واگن و اجاره ۴۰۰ واگن دیگر کرده است. مدیرعامل سرمایه‌گذاری نیرو با بیان این مطلب که دیگر شرکت‌های زیاندهی نداریم، گفت: تمام زیرمجموعه‌های سرمایه‌گذاری نیرو را یا منجمد کردیم و یا منحل کردیم تا به دیگر شرکت‌ها امکانات بیشتری داده شود. شاهرخی ادامه داد: هفته گذشته مجوز احداث نیروگاه ۵۰۰‌مگاواتی بم صادر شد و باید ظرف یک‌سال آینده برای آغاز احداث آن اقدام کنیم.