موج- یک کارگزار بورس گفت: ارزش معاملات بازار سرمایه متاثر از معاملات بلوکی است که بین فعالان حقوقی صورت می‌گیرد. عباس دهقان مدیرعامل شرکت کارگزاری اردیبهشت ایرانیان، با بیان اینکه «در ارزش معاملات بازار سرمایه معاملات بلوکی سهم بسزایی دارند»، اظهار داشت: معاملات روزانه بازار متاثر از معاملات بلوکی است که بین حقوقی‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: به طور مثال روز چهارشنبه نزدیک به ۵/۴میلیون سهم ازفولاد کاویان به صورت بلوک عرضه شد و یا یک بلوک ۲۰۰هزار تایی و یک بلوک ۲۶۷هزار تایی پتروشیمی‌ اراک در روز چهارشنبه بین حقوقی‌ها جابه‌جا شد.

وی تصریح کرد: فعالان حقوقی بازار سرمایه وزن زیادی را در معاملات روزانه دارا هستند.

دهقان ادامه داد: اما نمی‌توان از افزایش فعالیت فعالان حقیقی در بازار سرمایه طی یک ساله اخیر غافل ماند.وی با اشاره به حضور شرکت‌های اصل ۴۴ در بازار سرمایه، اضافه کرد: ورود شرکت‌های اصل ۴۴ در بازار سرمایه به ویژه شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه، ایرالکو و فولاد خوزستان در برگشت یک سری از سرمایه‌ها وافراد جدید در بورس بسیار موثر بوده است.

مدیر عامل شرکت کارگزاری اردیبهشت ایرانیان تصریح کرد: جذابیت شرکت‌های اصل ۴۴ و قیمت‌های آنها پس از واگذاری، با تاثیر بر ورود شرکت‌های جدیدالورود به بورس منجر به استقبال بازار سرمایه از آنها خواهد شد.