سنا- دبیر اجرایی شرکت تامین سرمایه امین خزائن، گفت: این شرکت تا دو ماه آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند. وی گفت: نخستین خدمات این شرکت به صورت ارائه خدمات پذیره نویسی و تعهد خرید و خدمات ارزش‌گذاری بخش پذیره‌نویسی و ارزش‌گذاری سهام خواهد بود که مقدمات نرم‌افزاری آن نیز آماده شده است.

محمد آرام بنیار گفت: شرکت تامین سرمایه امین خزائن هفت سهامدار عمده دارد که هر کدام به طور مساوی ۳/۱۴ درصد سهام و یک عضو هیات‌مدیره دارند و شامل مجموعه بانک ملت، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صندوق بازشستگی کشوری، سازمان اقتصادی کوثر، سرمایه‌گذاری امید، سرمایه‌گذاری بانک ملی و سرمایه‌گذاری تدبیر است.

دکتر «بنیار»، سیر تحول و تشکیل شرکت‌های تامین سرمایه را به سه مرحله تقسیم کرد و گفت: در مرحله نخست شرکت‌ها از محل پذیره‌نویسی و انتشار اوراق بهادار تامین مالی می‌کردند و در مرحله دوم خدمات کارگزاری و دادوستد اوراق بهادار با دید مدیریت مالی اجرا می‌شد و در سومین مرحله، با ساختاردهی مجدد و ادغام و تملیک شرکت‌ها و ارائه محصولات جدید از جمله انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ابزارهای مالی جدید مانند اوراق مشتقه و صکوک ایجاد شد.

مدیر عامل لیزینگ ایران شرق، خدمات شرکت‌های تامین سرمایه را در چهار بخش خدمات پذیره‌نویسی و تعهد خرید، مدیریت دارایی، مشاوره مالی و بازارگردانی تشریح کرد و افزود: خدمات پذیره‌نویسی و تعهد خرید به مفهوم جلب اعتماد سرمایه‌گذاران و بازاریابی برای فروش اوراق مالی منتشر شده است که بر اساس دو روش بهترین تلاش(Best effort) و تعهد شرکتی (full commitment ) انجام می شود و بر اساس فرآیند تحلیلگری اقتصادی و مالی ارزش‌گذاری و قرارداد پذیره نویسی در قالب تهیه امیدنامه یا (prospectus ) صورت می گیرد.

دبیر اجرایی تاسیس شرکت تامین سرمایه «امین خزائن» با اشاره به این که نام شرکت برگرفته از آیه ۵۵ سوره مبارکه یوسف و سرمایه آن هزار میلیارد ریال منقسم به یک میلیارد سهم هزار ریالی است، چشم‌انداز این شرکت را تبدیل شدن به یک شرکت تامین سرمایه و در راستای چشم‌انداز بیست ساله کل کشور توصیف کرد.