مهر - رییس سازمان حسابرسی از عدم ارائه صورت‌های مالی ۱۸ شرکت به سازمان حسابرسی خبر داد و گفت: تمام بانک‌ها و بیمه‌ها صورت‌های مالی خود را به سازمان ارسال کرده‌اند.

هوشنگ نادریان گفت: در پایان مهلت سه ماهه قانونی، ۷‌درصد شرکت‌های دولتی که ۳۸ شرکت را شامل می‌شود، صورت‌های مالی خود را به سازمان حسابرسی ارائه نکرده بودند که سازمان لیست آنها را در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار داده بود. هوشنگ نادریان افزود: از این ۳۸ شرکت، تا پایان تیرماه سال‌جاری ۲۰شرکت صورت‌های مالی خود را به سازمان حسابرسی ارائه کردند و هم‌اکنون ۱۸ شرکت صورت‌های مالی خود را به سازمان تحویل نداده اند که لیست آنها مجددا در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد که با پیگیری‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی، ۱۸ شرکت باقی مانده نیز صورت‌های مالی خود را به سازمان حسابرسی ارائه دهند تا این سازمان تا پایان مرداد ماه، رسیدگی به این صورت‌های مالی را به پایان برساند.

رییس سازمان حسابرسی خاطرنشان کرد: تمام بانک‌ها و بیمه‌ها نیز صورت‌های مالی خود را برای حسابرسی به سازمان ارسال کرده‌اند.

در پایان مهلت سه ماهه ارائه صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی ۹۳‌درصد این شرکت‌ها، صورت‌های مالی خود را در مهلت مقرر قانونی به این سازمان ارائه کرده بودند. (۵ مورد از این موارد مربوط به عدم ارائه صورت‌های مالی تلفیقی بود).

همچنین در سه ماهه اول سال جاری سازمان حسابرسی از مجموعه حدود ۱۱۵۰ شرکت مورد رسیدگی، موفق به ارائه گزارش‌های حسابرسی ۳۴۳ شرکت به مجامع عمومی‌در رابطه با صورت‌های مالی سال ۸۵ آنها شد.

درصد گزارش‌های مقبول این شرکت‌ها ۳/۵۳‌درصد و گزارش‌های مردود و عدم اظهار نظر آنها ۴/۴‌درصد بوده است که نسبت به‌درصد‌های دوره مشابه در سال قبل به میزان ۲/۵۳‌درصد و ۹/۴‌درصد، اندکی بهبود نشان می‌دهد.