فارس- معاون وزیر تعاون گفت: سازمان خصوصی‌سازی مسوول توزیع سهام عدالت و وزارت تعاون مسوول توزیع سود این سهام است. محمود رشیدی‌فر اظهار داشت: واگذاری سهام عدالت ضمن دو مرحله انجام می‌شود، مرحله اول شناسایی شرکت‌هایی که سهام آنها در قالب سهام عدالت باید توزیع شود و توزیع سهام آنها و مرحله دوم توزیع سود این سهام است.

وی افزود: در مرحله اول سازمان خصوصی‌سازی مسوول شناسایی، انتخاب و واگذاری بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌های دولت است و سازمان خصوصی‌سازی طی مراحلی که از سوی خود این سازمان مشخص می‌‌شود، مقادیر مشخصی سهام شرکت‌های مشخص شده را دربورس یا شرکت‌های تعاونی عدالت شهرستانی واگذار شود.

معاون طرح و برنامه وزیر تعاون گفت: وزارت تعاون مسوول توزیع سود سهام عدالت به دریافت کنندگان این سهام است و ماموریت وزارت تعاون با آغاز توزیع سود سهام عدالت و بعد از مرحله واگذاری سهام به شرکت‌های تعاونی عدالت شهرستانی آغاز می‌شود. وی افزود: از آنجا که در سال جاری بیشترین فعالیت سازمان خصوصی‌سازی شامل شناسایی بنگاه‌های قابل واگذاری بوده است، این دوره بیشتر کار بر عهده سازمان خصوصی‌سازی بوده است، پیش‌بینی ما این است که به محض آنکه اولین دوره سود سهام عدالت به شرکت‌های تعاونی عدالت شهرستانی و حتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تحویل شود ماموریت وزارت تعاون آغاز می‌شود. وی با اشاره به اینکه هنوز هیچ سودی به سهامداران عدالت پرداخت نشده است اظهار داشت: در اولین فرصت اولین مرحله پرداخت سود سهام عدالت به شرکت‌های تعاونی عدالت شهرستانی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی آغاز می‌شود و با آغاز پرداخت سود سهام عدالت ماموریت وزارت تعاون، شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی و شرکت‌های سرمایه گذاری استانی آغاز خواهد شد و ما منتظر آغاز این مرحله هستیم.

رشیدی فر گفت: علاوه بر آن وزارت تعاون در نظر دارد تا ضمن توزیع سهام عدالت در شرکت‌های تعاونی شهرستانی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی فعالیت این شرکت‌ها را در جهت ایجاد ارزش افزوده در سهام عدالت و سرمایه‌گذاری‌های جانبی و سرمایه‌گذاری مجدد سود سهام عدالت افزایش دهد.