گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۸۹ را با سرمایه ۷۵۵میلیارد و ۴۰میلیون ریالی به طور خالص مبلغ ۱۵۳ریال اعلام کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت هزینه‌های مالی مربوط به خرید اقساطی سهام بانک پارسیان و همچنین خرید اقساطی شرکت آلومینیوم ایران از سازمان خصوصی‌سازی را به نسبت مساوی به تمام دوره‌های پرداخت اختصاص داده است و بر همین اساس بخشی از هزینه‌های مالی شناسایی شده در سال مالی ۸۷ تحت عنوان تعدیلات سنواتی برگشت داده شده است که به نظر این سازمان روش اعمال شده، صحیح نیست. در نتیجه موضوع جهت بررسی به کمیته پذیرش و نظارت بر موسسات حسابرسی ارائه خواهد شد که پس از طرح در کمیته و دریافت نظرات اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین «وتوصا» میزان فروش سال جدید خود را با ۲۰۱درصد افزایش نسبت به سال قبل به طور خالص مبلغ ۷۱‌میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که شرکت دلیل این افزایش را ناشی از افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ با توجه به خرید ۵‌درصد سهام بانک پارسیان عنوان کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۹ «وتوصا» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود عملیاتی ۲۲۴درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶۷‌درصد افزایش نشان می‌‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را افزایش در پیش‌بینی فروش سرمایه‌گذاری‌ها و افزایش هزینه‌های تامین مالی به دلیل تامین مالی خرید سهام بانک پارسیان اعلام کرده است.

هیات مدیره سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران در نظر دارد تقسیم ۷۰درصد سود خالص سال مالی ۸۹ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. یادآور می‌‌شود «وتوصا» پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۸۹ را در مهر ماه مبلغ ۱۰۱ریال اعلام کرده بود که به بازار منعکس نشده است.