گروه بورس- شرکت لنت ترمز ایران سود هر سهم خود را برای سال مالی ۸۸ به‌طور خالص مبلغ ۵۰۱ریال پیش‌بینی کرد.

بنا به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «خلنت» در ۶ماه نخست سال مالی ۸۸ توانست ۱۸۹ریال از پیش‌بینی سود هر سهم، معادل ۳۸درصد آن را محقق سازد. این شرکت فروش امسال خود را ۹۰میلیاردریال پیش‌بینی کرده، که توانست در ۶ماه اول امسال ۳۹درصد از این پیش‌بینی را تحقق بخشد که این عملکرد نسبت به سال گذشته ۹درصد افزایش داشته است.

همچنین «خلنت» سود ناخالص هر سهم امسال خود را ۲۲میلیارد و ۶۳میلیون ریال پیش‌بینی کرده است که در نیمه اول سال توانست ۹میلیارد و ۱۸۸میلیون ریال از این پیش‌بینی را پوشش دهد. بنا به این گزارش هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد تقسیم ۶۰درصد سود خالص سال مالی ۸۸ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. همچنین شرکت اعلام کرده است که از سنوات قبل زمینی را به مساحت ۳۰هزار مترمربع در شهرک صنعتی شمس‌آباد خریداری کرده که در سال ۸۴ ساخت سوله و ساختمان در آن زمین شروع کرده و تا پایان شهریور ۸۷ مبلغ ۵/۳میلیارد ریال صرف ساخت‌وساز سوله و تجهیزات شده است.

در سال ۸۵ با توجه به کمبود نقدینگی عملیات ساختمانی متوقف شد و مجددا در سال مالی ۸۷ با تمدید پروانه عملیات تکمیل پروژه شروع و در حال انجام است که پس از آن با رعایت صرف و صلاح شرکت، هیات‌مدیره در خصوص نگهداری یا فروش آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.