گروه بورس- پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال پتروشیمی فن‌آوران در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل با ۷۷درصد کاهش مواجه شده است. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «شفن» درآمد هر سهم امسال را با ۹۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۲۳۵ریال پیش‌بینی کرده است. شرکت در عملکرد سه ماهه منتهی به خرداد ماه توانست معادل ۴۳درصد سود هر سهم را محقق کند. از سوی دیگر پیش‌بینی سود عملیاتی امسال شرکت با ۸۰درصد کاهش در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به مبلغ ۲۰۰میلیارد و ۵۱۳میلیون ریال کاهش رسیده است. «شفن» در عملکرد سه ماهه منتهی به خرداد ماه امسال معادل ۱۱درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را محقق کرده است.

این درحالی است که درآمد حاصل از فروش شرکت در عملکرد سه ماهه مبلغ ۴۹۳میلیارد و ۷۷۱میلیون ریال بود که در مقایسه با عملکرد سه ماهه سال مالی ۸۷ معادل ۳۸درصد کاهش یافته است.

پیش‌بینی عملکرد امسال پتروشیمی فن‌آوران نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۷درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۸۰درصد کاهش و سود خالص ۷۷درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۸ را در خرداد ماه مبلغ ۱۴۳ریال اعلام کرده بود که به بازار منعکس نشد. شرکت دلایل تعدیل را عمدتا شناسایی درآمد حاصل از تسعیر ارز اعلام کرده است. شرکت اعلام کرده است که «با دریافت اعلامیه بستانکار از شرکت ملی صنایع پتروشیمی که در تاریخ ۳۱/۰۴/۸۸ واصل گردید، درآمد حاصل از تاخیر دریافت مطالبات از شرکت مذکور با احتساب جرائم تاخیر اقساط وام‌های ارزی بانک تجارت سودی معادل مبلغ ۱۸۰میلیارد ریال خواهد بود.» شایان ذکر است که این مبلغ در صورت‌های مالی سال قبل و پیش‌بینی سال جاری منعکس نشده است.