ایسنا- معاون سازمان خصوصی‌سازی از اعلام برنامه عرضه‌های سال ۸۷ این سازمان تا پایان فروردین‌ماه سال آتی خبر داد. سید مهدی عقدایی، معاون سازمان خصوصی‌سازی، از عرضه تدریجی پتروشیمی فناوران خبر داد و گفت: امروز ۳/۱۶درصد سهام پتروشیمی فناوران با توجه به شرایط بازار و به صورت تدریجی عرضه می‌شود.

وی در ادامه به عرضه‌هایی که قرار است تا پایان سال انجام شود اشاره کرد و گفت: ۲۱ اسفندماه مزایده شرکت‌های تولیدی تجهیزات ایمنی راه‌ها، مهندسین مشاوره زایندآب، طوس نیرو و تولیدی تصویر ایران برگزار می‌شود.

معاون سازمان خصوصی سازی خاطر نشان کرد: ۵/۳۱درصد سهام شرکت‌های سردخانه استقلال، ۴۰درصد نیرو رسانی بوستانو، ۷/۳۹درصد قند کرج، ۲/۸۹درصد خیبر، ۳/۳۱درصد پتروشیمی امیرکبیر و ۶/۳۳درصد تهران نیرو تا پایان سال آگهی و در

فروردین ماه از طریق مزایده واگذار می شوند. همچنین ۸/۱۶درصد سهام مپنا، ۵/۴۴درصد تاید‌واتر خاورمیانه، ۶/۴۴درصد تراکتورسازی ایران و ۶/۱۵درصد شرکت سموم علف کش در فروردین ماه از طریق بورس واگذار می‌شود که شرکت سموم علف کش به دلیل عدم پرداخت اقساط آگهی و با توجه به مطالبات دولت آگهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های بزرگ دولت شامل بانک‌ها و مخابرات تا پایان سال واگذار نمی‌شود؛ عملکرد امسال سازمان خصوصی‌سازی را مورد توجه قرار داد و گفت: حجم فروش امسال ۷۰۰درصد بیش از سال گذشته بوده است که این امر رضایت بخش است.

عقدایی در مورد برنامه‌های سال آینده سازمان خصوصی سازی گفت: برای واگذاری شرکت‌ها در سال ۸۷ در حال برنامه ریزی هستیم که این برنامه در پایان فروردین ماه اعلام می‌شود.

وی در مورد شرکت‌هایی که در سال ۸۶ آگهی شده و به فروش نرسیده است، گفت: بسیاری از شرکت‌ها مجددا آگهی شده و به فروش رسیده‌اند و پنج شرکت باقی مانده که در سال جدید درباره آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

عقدایی در ادامه به جلسه هیات عالی واگذاری در ۲۲ اسفندماه اشاره کرد و گفت: در این جلسه قیمت تعدادی از شرکت‌هایی که قرار است از طریق بورس و مزایده واگذار شوند تعیین می‌شود.