گروه بورس- مدیرعامل شرکت بورس می‌گوید: برگزاری نمایشگاه امسال فرصتی برای شناخت بیشتر انتظارات عمومی بازار است. به گزارش سنا، مدیرعامل شرکت بورس با بیان این مطلب که برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی‌سازی، اهداف مختلفی را دنبال می‌کند، گفت:‌ یکی از اهداف این نمایشگاه معرفی فعالیت‌های انجام شده در حوزه بازار سرمایه به جامعه است.

دکتر علی رحمانی ادامه داد: ‌هدف مهم‌تر معرفی فرصت‌های موجود در بازار سرمایه برای ارائه خدمات به اقتصاد کشور و عموم مردم است. به علاوه فراهم کردن محیطی مناسب برای تبادل تجربیات، نظرات و ایده‌ها از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود. این در حالی است که برای برگزارکنندگان نمایشگاه بازخورد مناسبی از انتظارات عمومی از بازار سرمایه فراهم می‌شود که این مساله می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های آینده لحاظ شود و نقش موثری داشته باشد.

وی افزود: اثرگذاری نمایشگاه و تاثیر آن بر توسعه بازار به چگونگی برگزاری این نمایشگاه و گستردگی تبلیغات آن بستگی دارد.

از سوی دیگر سایت «سنا» اعلام کرد که هفته گذشته بسیاری از فعالان بازار سرمایه کشور برای حضور در نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی‌سازی ثبت‌نام کردند.

این سایت خبری افزود: با وجودی که ثبت‌نام از داوطلبان حضور در نمایشگاه به تازگی آغاز شده است، اما در همین چند روز نخست بسیاری از فعالان بازار سرمایه آمادگی خود را برای حضور در این نمایشگاه اعلام کرده‌اند.

بنابر آمار موجود تعدادی از بانک‌های دولتی، شرکت‌های بیمه، کارگزاران و شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تاکنون برای حضور در نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی‌سازی ثبت‌نام کرده‌اند.

بانک‌های تجارت، ملت، ملی و بیمه‌های ایران، دانا و البرز و شرکت‌های کارگزاری مشاوران سهام، خبرگان سهام، سهم آشنا، مفید و شرکت‌های گل‌گهر، سرمایه‌گذاری شاهد، چادرملو، توسعه معادن روی ایران و رایان سایپا به همراه تعدادی از شرکت‌های فعال در حوزه مشاوره و IT از جمله شرکت‌هایی هستند که برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.