فارس- قائم مقام موسسه توسعه صنعت سرمایه‌گذاری از برگزاری جلسه هیات موسس کانون نهادهای سرمایه‌گذاری جهت انتخاب هیات‌مدیره در ۱۱ آذر ماه و مقدمات راه‌اندازی دومین کانون مهم بازار سرمایه خبر داد.

حسین زارعی ابراز داشت: با توجه به تصویب اساسنامه کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، مجمع موسسین این کانون بعدازظهر روز یکشنبه ۱۱ آذر در محل اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد. وی با بیان این که این کانون با حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری، هلدینگ‌ها، شرکت‌های تامین سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بازنشستگی تاسیس خواهد شد، گفت: با تکیه بر اساسنامه مصوب سازمان بورس و بورس اوراق بهادار در این جلسه هیات مدیره ۷ نفره این کانون انتخاب خواهند شد، تا مقدمات تاسیس و راه‌اندازی این کانون مهم در بازار سرمایه فراهم شود. زارعی در رابطه با اهداف اصلی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ابراز داشت: انتظام بخشیدن به فعالیت‌های اعضا و شرکت‌های عضو، تعامل با حوزه‌های مختلف بازار سرمایه‌ و هماهنگی بین شرکت ‌های عضو و سازمان بورس از جمله اهداف اساسی این کانون است. وی با بیان این مطلب که موسسه توسعه صنعت سرمایه‌گذاری ایران به مثابه تشکل حرفه‌ای شرکت‌های سرمایه‌گذاری کشور با توجه به قانون بازار اوراق بهادار و نقش مهم کانون‌ها در این قانون، طرح تشکیل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران را ارائه کرده است، گفت: در پی تصویب دستورالعمل تشکیل و ثبت کانون‌های فعال در بازار اوراق بهادار، این طرح وارد مرحله اجرایی شد و با هماهنگی با معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، از نهادهای مالی فعال در بازار اوراق بهادار دعوت به عمل آمد تا در نشستی، ضرورت و امکان تشکیل چنین کانونی مورد بررسی قرار گیرد. قائم مقام موسسه صنعت سرمایه‌گذاری افزود: در این نشست که در ۱۷ تیر سال جاری با حضور بیش از ۶۰ نهاد بزرگ سرمایه‌گذاری و نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، ۱۳ شرکت بزرگ به عنوان هیات موسس انتخاب شدند و به این هیات ماموریت داده شد تا ظرف مدت ۳ ماه اساسنامه کانون را تهیه کرده و برای تصویب به هیات مدیره سازمان بورس ارائه کنند.

وی ابراز داشت: هیات موسس طی جلساتی که در موسسه توسعه صنعت سرمایه‌گذاری برگزار کرد، طرح اساسنامه کانون را که در موسسه تهیه شده بود با اصلاحات و تغییراتی به تصویب رساند و این اساسنامه در تاریخ ۱۷مهر به سازمان بورس ارائه شد.