ایران بورس- مدیر عامل شرکت «مپنا» اعلام کرد: شرکت توتال فرانسه صلاحیت فنی شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران را برای اجرای قرارداد پارس ال.ان.جی تایید کرد.

مهندس موسی رفان گفت: توتال فرانسه به عنوان سرمایه‌گذار و پیمانکار اصلی پروژه پارس ال.ان.جی در منطقه پارس جنوبی است که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین طرح‌های صنعتی کشور در صنعت نفت و گاز است. وی افزود: توتال مسوولیت بازرسی و بررسی صلاحیت شرکت «مپنا» را به موسسه بیورو وریتاس (B.V) که از معتبرترین موسسات ارزیابی شرکت‌های صنعتی و صدور گواهینامه‌های ایزو است، واگذار کرد. این موسسه در پایان یک پروسه فنی یک ماهه پس از بازدید و ارزیابی کامل ستاد شرکت «مپنا»، شرکت‌های زیرمجموعه و چندین نیروگاه ساخته شده و در دست احداث، ضمن تایید صلاحیت مپنا، این گروه را در حوزه مدیریت و اجرای پروژه بسیار قوی معرفی کرد.

رفان تصریح کرد: این قرارداد سه فاز دارد و مدت پیش بینی شده برای اجرای آن حدود سه سال است و هم اکنون شرکت توتال در مرحله بررسی جزئیات پیشنهاد ارسالی مپنا قرار دارد.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: شرکت مپنا در شش ماهه نخست سال ۱۳۸۶، چهار قرارداد جدید با کارفرمایان مختلف در صنعت نفت و گاز کشور منعقد کرده که مجموع ارزش این قراردادها بیش از ۲‌میلیارد یورو است که در مدت حدود سه سال اجرا می‌شود و درآمد سالیانه‌ای قریب به ۶۰۰ تا ۷۰۰‌میلیارد تومان به مجموعه گروه مپنا اضافه خواهد کرد.

وی در مورد پیش‌بینی حاشیه سود این قراردادها اظهارنظر صریحی نکرد؛ ولی گفت: به طور معمول حاشیه سود قراردادهای شرکت حدود ۲۰درصد است.

وی با اعلام دریافت ۱۵۰‌میلیارد تومان از مطالبات «مپنا» از سازمان توسعه برق در فاصله زمانی یک ماه پس از عرضه سهام آن در بورس یادآور شد: براساس برنامه زمان بندی که در زمان عرضه سهام اعلام شد،۱۵۰‌میلیارد از مطالبات وصول شده است و مابقی به مبلغ حدود ۱۰۰‌میلیارد تومان در یکی دوماه آینده دریافت خواهد شد.