گروه بورس- شرکت آبفر از زیان ناشی از عملکرد سال‌‌های ۸۲ تا ۸۵ طی سال گذشته خارج شد.

به گزارش خبرنگار ما، مهرداد، مدیرعامل شرکت آبفر، با بیان این مطلب و با اشاره به تعهدات معوقه این شرکت طی سال‌‌های ۸۴ و ۸۵، از افزایش ۴۰ درصدی تولیدات آبفر در سال گذشته به عنوام گامی‌‌‌برای عمل به تعهدات یاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به سابقه ۴۰ ساله شرکت آبفر و وجود تنوع بسیار در تولیدات، از این شرکت به عنوان اولین شرکتی نام برد که سیستم‌‌های قرائت از راه دور را بر روی کنتورهای آب و به منظور کاهش هزینه‌‌ها و دریافت مطالبات ارائه کرده است.

مهرداد در ادامه از ورود کنتورهای چینی به بازار مصرف داخلی با نازل‌‌ترین قیمت‌‌ و بدون هر گونه تست و کنترل اظهار نگرانی کرد. وی با اشاره به تولید و ارائه کنتور میزان در شرکت آبفر از سال‌‌های پیش، به عدم استفاده از کنتورهای انفرادی برای رعایت عدالت در پرداخت هزینه‌‌های مصرف آب در واحدهای آپارتمانی انتقاد کرد و گفت: نصب کنتورهای مجزا برای هر آپارتمان یکی از مهمترین موارد منجر به رعایت الگوی مصرف آب است.

به گفته مهرداد؛ سالانه حدود یک میلیون کنتور در کشور نصب و استفاده می‌‌‌شود که در صورت نصب کنتور جداگانه در آپارتمان‌ها، نیاز این کالا به بیش از پنج برابر افزایش خواهد یافت و ضمن اشتغال‌زایی حاصل از این رشد تولید، منافع جداگانه‌‌ای برای کشور به ارمغان خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آبفر با بیان اینکه نبود برنامه‌ریزی مناسب در سال‌‌های گذشته موجب شده است تا تولیدات این شرکت به صورت جزیی و از طریق واحدهای فروش استان خراسان به افغانستان صادر شود، از بررسی‌‌های صورت گرفته برای جذب بازارهای جدید صادراتی خبر داد.وی از کشور عراق به عنوان بازار هدف مناسب نام برد که با توجه به تغییرات پیش روی این کشور، به زودی استفاده از کنتور درآن اجباری والزامی‌‌‌خواهد شد و بیان کرد: با توجه به کیفیت محصولات این شرکت، برنامه‌ریزی‌‌های لازم برای حضور فعال در بازار عراق انجام شده است.