گروه بورس - شرکت «دوده صنعتی پارس» پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی ۸۷ با ۵۰۲ریال کاهش، مبلغ ۵۰۱ ریال به طور خالص اعلام کرد که شرکت دلایل اصلی تعدیل را در افزایش بهای تمام شده مواد اولیه خود اعلام کرده است. بنابر اطلاعات ارسالی شرکت، ۷۵درصد بهای تمام شده تولید دوده را مواد اولیه (روغن اکستراکت و CFO) که از محصولات صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌های نفتی هستند، تشکیل می‌دهد و با توجه به افزایش نرخ جهانی نفت، در نتیجه میانگین نرخ خرید مواد اولیه در ۶ ماه نخست سال ۸۷ حدود ۱۰۰درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر این رقم معادل ۱۴۳درصد براساس آخرین نرخ خرید در سال ۸۷ نسبت به سال ۸۶ افزایش یافته است. به طوری که در بودجه اولیه بهای تمام شده کالای فروش رفته مبلغ ۳۵۶میلیارد و ۳۸۸میلیون ریال (به ازای هر سهم ۵هزار و ۹۳۹ریال) در نظر گرفته شده است، در حالی که در بودجه تعدیل شده این رقم به ۴۲۴میلیارد و ۱۳۳میلیون ریال (به ازای هر سهم ۷هزار و ۶۹ریال) افزایش یافته است. خالص درآمد (هزینه)های عملیاتی سال مالی ۸۶ شرکت «شدوص» مبلغ ۴میلیارد و ۳۷۳میلیون ریال برآورد شده است که این مبلغ شامل ۶میلیارد و ۹۹۱میلیون ریال بابت هزینه‌های عمومی، اداری و فروش و مبلغ دو میلیارد و ۶۱۸میلیون ریال بابت خالص سایر درآمد (هزینه)‌های عملیاتی است.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۷ این شرکت نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۶۰درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۸۵درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۴درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۳۲درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت دوده صنعتی پارس طی اطلاعیه ارسالی به سازمان بورس و اوراق بهادار تهران درآمد (زیان) حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۷ را مبلغ یک میلیارد و ۶۲۲میلیون ریال اعلام کرده است که این مبلغ شامل ۹۰۷میلیون ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت «کربن ایران» و مبلغ ۶۸میلیون ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت «لاستیک سهند» و مبلغ ۶۴۷میلیون ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سهام سایر شرکت‌ها است. همچنین این شرکت خالص درآمد (هزینه)های متفرقه سال مالی ۸۷ را مبلغ ۵میلیارد و ۸۵۹میلیون ریال شامل مبلغ ۸۱۸میلیون ریال فروش ضایعات، مبلغ ۱۸۴میلیون ریال سود تسعیر ارز، مبلغ یک میلیارد و ۲۷میلیون ریال سود فروش دارایی‌های غیرجاری، مبلغ یک میلیارد و ۱۲۸میلیون ریال سود حاصل از سپرده‌ بانکی و اوراق مشارکت و مبلغ دو میلیارد و ۷۰۲میلیون ریال درآمد حاصل از فروش «پالت» و «بیگ‌بک» در نظر گرفته است. براساس اطلاعات ارسالی، هیات‌مدیره شرکت «شدوص» تصمیم دارد معادل ۹۰درصد سود خالص سال ۸۷ را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

شرکت دوده صنعتی پارس در ۶ ماه نخست امسال مقدار ۸هزار و ۵۷۴ تن «دوده فاز ۱» تولید کرده است که طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده تا پایان سال ۱۸هزارتن از این محصول را تولید خواهد کرد. همچنین این شرکت تا پایان شهریور ماه به میزان ۵هزار و ۲۶تن از محصول «دوده فاز ۲» تولید کرده است که در این مدت ۴۲درصد از تولید سالانه این محصول را پوشش داده است.

گفتنی است که شرکت «شدوص» مقدار ۱۰هزار و ۶۶۹ تن «دوده - داخلی»، دو هزار و ۹۶۹ تن «دوده - صادراتی» و ۲۰۵ تن «دوده - خرید از کربن» را به فروش رسانده است. طبق اطلاعات ارسالی مبلغ حاصل از فروش این محصولات در ۶ ماه نخست سال معادل ۱۷۳میلیارد و ۸۷۱میلیون ریال اعلام شده است.