گروه بورس- حسین خزلی خرازی، نایب‌رییس و سخنگوی شورای کانون کارگزاران بورس و اوراق‌بهادار، اهم رویدادهای جلسه اخیر شورای کانون را تشریح کرد.

وی عنوان کرد: در جلسه اخیر شورای کانون کارگزاران بورس و اوراق‌بهادار دکتر فرامرز قراملکی، رییس گروه اخلاق حرفه‌ای دانشگاه تهران، مهمان شورای کانون بودند. ایشان با تشریح سیر تحقیقات و اقداماتی که منجر به راه‌اندازی گروه اخلاق حرفه‌ای دانشگاه تهران شد، اعلام آمادگی کامل کردند که با همکاری کارگروهی از کارگزاران، کلاس‌های آموزشی عملی برگزار شود که نتیجه این کلاس‌های عملی طراحی آیین اخلاق حرفه‌ای کانون خواهد بود.

بعد از طراحی این آیین، نحوه نظارت بر حسن اجرای این آیین بین اعضای کانون مهم است که با عینی کردن و کمی کردن مفاد آیین اخلاق حرفه‌ای و نظارت موثر کانون بر اعضا، امکان کنترل اجرای این آیین در بین اعضا وجود دارد.

دکتر قراملکی با اشاره به رشد دانش و تجربیات این گروه در ایران و خصوصا در بحث اخلاق مالی، همکاری کامل بین گروه اخلاق حرفه‌ای دانشگاه تهران و کانون کارگزاران را اعلام کردند.

خزلی خرازی افزود: همچنین مقرر شد کارگروه تدوین اخلاق حرفه‌ای کانون، ضمن همکاری با گروه اخلاق حرفه‌ای دانشگاه تهران در سه مرحله مطالعه تطبیقی برای یافتن آخرین نتایج این موضوع در دنیا، برقراری کارگاه‌های آموزشی برای اعضا و جمع‌آوری نظرات آنها و در نهایت تدوین و اجرایی کردن این آیین، مختص اعضای کانون فعالیت را شروع نماید.

در انتها سخنگوی شورای کانون از کلیه اعضای اصلی و وابسته کانون کارگزاران و کلیه متخصصین و علاقه‌مندان بازار سرمایه که مایل هستند در این کارگروه فعالیت نمایند، در خواست همکاری و مساعدت کرد.