مهر- مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران از ارائه پیشنهادی به وزارت نفت خبر داد که در صورت تصویب این پیشنهاد، سهام این شرکت به صورت یکجا به بخش‌خصوصی واگذار می‌شود. غلامحسین نجابت اظهار داشت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌ ایران در راستای اجرای برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله، اهداف کلان خود را مشخص و آنچه که لازمه رسیدن به این اهداف است را به طور جدی دنبال می‌کند.

وی لازمه دستیابی به این اهداف را تلاش برای واگذاری یکجای شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌ به بخش‌خصوصی عنوان کرد و افزود: واگذاری واحدهای پتروشیمی ‌به صورت تدریجی رسیدن به اهداف ذکر شده را تحت تاثیر قرار داده و روند اجرای کارها را کند می‌کند.

نجابت از ارائه پیشنهاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌برای واگذاری یکجای سهام این شرکت به بخش‌خصوصی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر پیشنهاد واگذاری یکجای شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌ در دست بررسی قرار دارد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ‌با بیان اینکه امروزه واحدهای مختلف تولیدی در جهان به منظور بالا بردن راندمان کار با هم متحد می‌شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نام شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌ ایران در دنیا شناخته شده و دارای اعتبار است و مصلحت نیست در جهت خلاف منافع تعریف شده حرکت کنیم.