رسانه‌ها و ابزارهای تبلیغاتی

برایان اودی

مترجم: محمدصادق الحسینی

کامپیوترها

استفاده از کامپیوتر می‌تواند باعث شود در سه منبعی که ستادها در اختیار دارند (زمان، پول و نیروی انسانی) صرفه‌جویی شود. بسیاری از مهم‌ترین اموری که در انتخابات باید انجام شود از جمله تحلیل داده‌ها، ارتباط با مردم و ارائه پیام را می‌توان با استفاده از یک کامپیوتر شخصی بسیار آسان‌تر ساخت. استفاده از برنامه‌های گوناگون برای تحلیل داده‌هایی که از انتخابات قبلی به دست آمده، می‌تواند بسیار مفید واقع شود. همچنین استفاده از برنامه‌های پایگاه‌های اطلاعاتی برای به دست آوردن لیست رای‌دهندگان و حفظ اسامی کسانی که از ستاد حمایت کرده‌اند، بسیار ساده‌تر و کارآتر است. می‌توانید با استفاده از برنامه‌های مربوطه تقویم ستاد را به روز نگه دارید و ...

زمانی که هدف ستاد و چگونگی رسیدن به آن هدف معین شد، تعیین اینکه کامپیوتر چه کمکی می‌تواند در پیشبرد اهداف ستاد داشته باشد، ساده‌تر است.

همکاری با حزب

با کمک هماهنگی با ستاد‌های مشابه، بسیاری از وظایف یک ستاد را می‌توان به نحو کارآتر و ارزان‌تری به انجام رسانید. هماهنگی این اقدامات و ایجاد موقعیت برای استفاده از این فرصت‌ها بر عهده حزب سیاسی متبوع شما است. از سوی دیگر انتظار می‌رود که ستاد شما نیز به حزب کمک کند تا به اهدافش برسد. ستاد شما باید به خوبی درک کند که حزب چه انتظاری دارد و شما چه انتظاری می‌توانید از حزب داشته باشید.

کاندیداها اغلب فکر می‌کنند که سازمان مرکزی حزب باید ستاد آنها را تامین مالی کند و برنامه ارتباط با رای‌دهندگان باید از طریق بازدیدهای رهبر حزب از مناطق مختلف صورت پذیرد، اما در اغلب موارد پول کافی برای تامین مالی ستاد در سطح ملی وجود ندارد و رهبر حزب نمی‌تواند به هر جایی برود. به‌علاوه، ستادی که نمی‌تواند پول لازم را خودش به دست آورد و برای برنامه ارتباط با رای‌دهندگان بر رهبر حزب اتکا می‌کند به احتمال زیاد سازماندهی قوی ندارد و نباید به آن امید بست. البته حزب متبوع شما در موارد زیر می‌تواند موثر واقع شود:

پیام و اطلاعات

حزب سیاسی شما قاعدتا یک پیام کلی از اینکه چرا رای‌دهندگان باید به کاندیدای آنها (از جمله شما) رای بدهند را ارائه می‌کند. اگر با این پیام موافقید و پیام فردی شما با این پیام حزبی همخوانی دارد، همکاری با حزب بسیار مفید خواهد بود. حزب می‌تواند در مورد ابتکارآت سیاستی در سطح ملی اطلاعات مفید در اختیارتان بگذارد یا اطلاعاتی در مورد رقیب به شما بدهد که بتوانید مورد استفاده قرار‌دهید. همچنین احزاب غالبا از کسانی که در انتخابات‌های پیشین پیروز شده‌اند، می‌خواهند تا به نامزدهایی که برای نخستین بار در انتخابات شرکت می‌کنند در مواردی چون مشکلات ایجاد شده، سوالات و لحظات سخت، یاری دهند.

طراحی تبلیغات انتخاباتی

معمولا احزاب سراسری توانایی این را دارند که مواد تبلیغاتی شما (مثلا اعلامیه و بسته‌های تبلیغاتی) را هماهنگ با پیام و طرح کلی حزب، طراحی کنند؛ چرا که حزب می‌تواند با کسانی که در جریان ستاد از خدماتشان استفاده می‌کنید، مانند کسانی که کار چاپ را به عهده می‌گیرند، ارتباط برقرار کند تا یکجا از خدمات آنها استفاده کند و از این طریق در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

رسانه‌ها

دفتر مرکزی حزب متبوع تان می‌تواند شما را از موقعیت‌های مناسب حضور در رسانه‌ها و جذب هرچه بیشتر توجه مردم محلی آگاه سازد. واکنش حزب به یک بحران ملی می‌تواند برای به دست آوردن توجه رسانه‌ها و هدایت کردن آنها در سطح محلی زمان مناسبی باشد.

ملاقات‌ها

ملاقات با رهبر حزب می‌تواند توجه مردم را به ستاد جلب کند، با این حال این امر نباید تنها استراتژی شما باشد. اغلب، احزاب و کاندیداهای محلی انتظار دارند که حزب ملی و رهبر حزب وظایف آنها را انجام دهند، این یک علامت از تنبلی است و احتمالا به این معنی است که حزب بهتر است برای شما وقت نگذارد.

اگر رهبر حزب بخواهد با شما ملاقات کند، کارهای زیادی برای انجام دادن خواهید داشت؛ مثلا باید مطمئن شوید که افراد زیادی در سخنرانی‌های مشترکتان شرکت می‌کنند و رسانه‌ها به خوبی برنامه را پوشش می‌دهند، تا مبادا سفر رهبر حزب بی‌فایده بماند یا به آبروریزی منجر شود. هزینه‌های زمانی و مالی نیز باید در نظر گرفته شوند، اگر حضور رهبر حزب باعث عقب افتادن دیگر برنامه‌ها شود یا به هزینه‌هایی منجر شود که در بودجه برای آنها ردیفی دیده نشده، مزایای دیدار عمومی با رهبر حزب کمرنگ‌تر می‌شود.

اگر رهبر مرکزی حزب نتواند بیاید، شما می‌توانید از یکی دیگر از مقامات حزب تقاضا کنید که از کاندیدا شدن شما حمایت کنند. بسیاری از افراد خودشان کاندیدا شده‌اند و در ستاد خودشان مشغولند، اما برخی دیگر می‌توانند برای شما وقت بگذارند. همچنین از حضور رهبران حزب باید برای معرفی هرچه بیشتر کاندیدا به مردم استفاده شود. به‌علاوه حضور رهبران حزب فرصت خوبی برای گرفتن نام و شماره تلفن حامیان بالقوه به شمار می‌رود.