در مراسمی که روز 14 دی‌ماه سال 1349 در محله قلعه سلیمان خان با حضور وزرای کار و مسکن برگزار شد، کلنگ آغاز ساخت آپارتمان‌های کارگری گروه صنعتی بهشهر، کارخانجات ارج و گروه صنعتی سپنتا به زمین زده شد. محل اجرای این طرح جاده کرج است و در مراسم کلنگ‌زنی آن مهندس ابوالحسن بهنیا مدیرعامل بانک رهنی و دکتر علی‌آبادی رئیس کل بانک رفاه کارگران و احمد لاجوردی یکی از مدیران گروه صنعتی بهشهر و جمعی از مسوولان و مقامات صنعتی و کارگری شرکت داشتند.

در این مراسم گفته شد که بانک رفاه کارگران و بانک رهنی به عنوان ۲ بانک عامل از اجرای این طرح آپارتمان‌سازی کارگری حمایت مالی کرده و تسهیلات وام ارائه می‌دهند که کارگران حاضر در این مراسم با تهیه طومار و امضاهای متعدد از روسای ۲ بانک یادشده به خاطر حضور در مراسم و اعلام حمایت‌شان قدردانی به عمل آوردند و یکی از کارگران دکتر علی آبادی را بغل کرد و محکم بوسید، آنچنان که لپ‌های دکتر علی‌آبادی آغشته به روغن و گریس‌های آن کارگر شد، اما دکتر علی‌آبادی گفت: ای کاش من هم مثل شما کارگری زحمتکش بودم.

ساخت فرودگاه جدید تهران

رسانه‌های روز ۱۴ دی‌ماه ۱۳۴۹ خبر دادند که به زودی ساخت یک فرودگاه جدید در ۴۰ کیلومتری تهران آغاز خواهد شد. این خبر را هوشنگ اربابی معاون وزارت راه و رئیس اداره کل هواپیمایی کشوری به خبرنگاران گفته و اضافه کرده است: این طرح ۲۲۰ میلیون دلاری هنوز تحت مطالعه و بررسی است و از آنجا که اجرای این طرح چند سال طول خواهد کشید تا آماده شدن آن فرودگاه، فعلا فرودگاه مهر‌آباد با هزینه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار برای مقابله با نیازمندی‌های روزافزون صنعت بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، توسعه خواهد یافت. وی همچنین گفته است: در ایران اینک ۲۴ فرودگاه در دست استفاده است و سه فرودگاه دیگر هفته آینده گشایش خواهد یافت و فرودگاه‌های کرمانشاه و همدان نیز تا دو ماه دیگر گشایش می‌یابد و فرودگاه شیراز تبدیل به یک فرودگاه بین‌المللی خواهد شد. آن طور که هوشنگ اربابی توضیح داده است فرودگاه جدیدی که او صحبتش را می‌کند همین فرودگاه بین‌المللی امام خمینی«ره» امروزی است که در ۴۰ کیلومتری جنوب تهران و جاده ساوه ساخته شده است.

وام بانک جهانی به بانک صنعتی و معدنی ایران

بانک توسعه صنعتی و معدنی ۴۴ سال پیش در چنین روزی یعنی ۱۴ دی‌ماه ۱۳۵۰ با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: وام ۵۰ میلیون دلاری بانک جهانی به این بانک هفتمین وامی است که از سوی این بانک به ایران اهدا می‌شود و بدین ترتیب جمع وام‌های بانک جهانی به این بانک ظرف سال‌های اخیر ۲۰۵ میلیون دلار است که به این وام بهره‌ای معادل ۷۵/ ۷ درصد بهره در سال تعلق خواهد گرفت. بانک توسعه صنعتی و معدنی در سال ۱۳۳۸ به صورت یک شرکت خصوصی مالی تاسیس یافت و طی این سال‌ها این بانک به صورت یک منبع عمده اعطای وام‌های درازمدت برای صنایع خصوصی کشور درآمد و در ابتدای سال ۱۳۵۰ مجموع تعهدات آن وام‌ها و مشارکت در سرمایه‌گذاری‌ها به مبلغ ۲۷۵ میلیون دلار بالغ شد. این بانک در سال ۱۳۴۹ به سرعت رشد کرد و میزان تعهدات سالانه آن در مدت ۲ سال گذشته ۲ برابر یعنی معادل ۶۶ میلیون دلار شد و بدین ترتیب بانک توسعه صنعتی ایران در افزایش و توسعه سریع صنایع کشور سهمی بسزا به عهده گرفت.

پرواز روغن نباتی قو به آمریکا

«پرواز روغن نباتی قو به آمریکا» یک کادر یک چهارم صفحه آگهی جالبی است که از سوی مسوولان کارخانه روغن نباتی قو در نشریات و جراید روز چهاردهم به بعد دی‌ماه ۱۳۴۰ به چاپ رسیده و در آن عکسی از یک مرد که گویا اسمش آقای «هانیه» است و یک قوطی روغن نباتی قو در دست دارد و پای پله هواپیما ایستاده و قصد سوار شدن دارد، به چاپ رسیده است و در زیر آن نوشته شده است:دیشب در ساعت ۵/ ۲ بعد از نیمه شب «روغن نباتی قو» با هواپیمای پان امریکن به آمریکا پرواز کرد و در آن مستر «فرد هانیه» کارشناس بزرگ بین‌المللی محصولات روغن نباتی در این مسافرت همسفر روغن نباتی قو بود. آقای هانیه سه نمونه از سه فرمول تهیه شده روغن نباتی تاسیسات شرکت سهامی کارخانجات پارس را به منظور تجزیه و بررسی در لابراتوارهای بزرگ «وتیتو گیدلر» به آمریکا برد. بهترین فرمولی که مورد تصویب این آزمایشگاه بزرگ جهانی قرار بگیرد فورا به عنوان فرمول ثابت و دائمی «روغن نباتی قو» به تهران مخابره خواهد شد و به این ترتیب اولین محصول مرغوب و ممتاز شرکت سهامی کارخانجات پارس بر طبق آخرین فرمول عالی‌ترین انواع محصولات روغن نباتی جهان به بازار می‌آید ...
این کارخانه هنوز هم در چهار راه بعثت ترمینال در منطقه 16 تهران مشغول فعالیت است.

استخدام خواننده کُر دسته‌جمعی
وزارت فرهنگ و هنر با صدور اطلاعیه‌ای در روز یازدهم دی‌ماه ۱۳۵۴ درجراید کشور اعلام کرد که این وزارتخانه ۳۰ نفر خواننده آواز دسته‌جمعی کُر ارکستر سمفونیک تهران را با شرایط زیر استخدام می‌کند:۱ـ دارا بودن مدرک دیپلم ۲ـ دارا بودن ورقه پایان خدمت یا معافیت ۳ـ حداقل سن ۲۰ و حداکثر ۳۲.علاقه‌مندان مدارک خود را به آدرس تهران‌ـ خیابان حافظ ـ خیابان ارفع ـ تالار رودکی ارسال کنند و ساعت ۹ صبح روز شنبه ۲۷ دی‌ماه به همین نشانی برای دریافت کارت آزمون بیایند.